اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد:

حضور 2 هزار نفر در سرشماری رشت

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت از حضور حدود دو هزار نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن این شهرستان خبر داد.

حضور 2 هزار نفر در سرشماری رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح کلاس‌های آموزشی ویژه ماموران سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 گیلان در مرکز تربیت معلم بنت‌الهدی این شهر، اظهار داشت: اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن برای هر کشوری که در بعد تحقیقات و مباحث علمی و کاربردی فعالیت می‌کند، موجب پیشرفت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در تمام کشورها بحث آمار به عنوان پایه برنامه‌ریزی وجود دارد، تصریح کرد: ما به عنوان کشور در حال توسعه و در زمان بعد از انقلاب شاهد پیشرفت در ابعاد مختلف هستیم.
فرماندار رشت، تاریخچه آغاز طرح سرشماری در ایران را از سال 1335 عنوان کرد و بیان داشت: این طرح تا سال 85 به صورت هر 10 سال یک بار در کشور اجرا می‌شد که با اصلاح ساختار این طرح توسط دولت نهم به صورت پنج‌ساله انجام می‌شود.
فرماندار رشت با اشاره به اینکه کار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در گیلان از 2 تا 22 آبان امسال صورت می‌گیرد، افزود: کار سرشماری خانوار به مدت 21 روز ادامه می‌یابد و در رشت یک‌ هزار و 300 محقق و در مجموع با نیروهای خدماتی حدود 2000 نفر آغاز می‌شود.
وی استفاده از آمار را برای مباحث مختلف مانند اشتغال، درمان، تحصیلات، توسعه شهری و روستایی و... کاربردی دانست و اضافه کرد: ما نیاز داریم که یک وضعیت کاملی را از مردم و شرایطی که با آن مواجه هستند، داشته باشیم.
عظمتی با بیان اینکه آگاهی از تعداد جمعیت یکی از اهداف این طرح است، ادامه داد: بررسی وضعیت مردم از لحاظ کیفی، شغل و پراکندگی از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.
این مسئول با تاکید بر اینکه ما نباید خودمان تنها نظاره‌گر باشیم، تصریح کرد: خودباوری و خود اتکایی در کشور باید دنیای امروز را از این توانمندی‌ها بهره‌مند کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: هر کشوری که از یک آمار و اطلاعات، توسعه و پیشرفت خوبی برخوردار باشد، می‌تواند خدمات زیادی را به مردم در سراسر دنیا ارائه کند.
وی انقلاب اسلامی را شکل گرفته از مبانی دینی دانست و یادآور شد: اگر بخواهیم استقلال خود را حفظ کنیم باید گام‌های موثری را برداریم تا وابسته به قدرت‌های بزرگ نباشیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول