اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاون دانشگاه علوم پزشکی؛

محورهای همایش ملی رسانه و سلامت در مازندران اعلام شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: محورهای همایش ملی رسانه و سلامت در مازندران که از 19 تا 22 آبان ماه در ساری برگزار می‌شود، اعلام شد.

محورهای همایش ملی رسانه و سلامت در مازندران اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین آزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره ملی رسانه و سلامت با محوریت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با همکاری دانشگاه‌های منطقه شمال طی سه روز در مرکز استان مازندران برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری این جشنواره نمایشگاه حوزه سه سلامت به مدت سه روز در مکان دائمی نمایشگاه‌های مرکز استان واقع در جاده ساری نکا برگزار می‌شود و اختتامیه این همایش با حضور وزیر بهداشت و درمان در مجمتع مصباح دانشگاه علوم برگزار می‌شود.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مازندران که دو روز است در این سمت قرار گرفت، یادآور شد: میزبانی جشنواره ملی سلامت برای نخستین بار به استان‌ها واگذار شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: دو هدف اصلی این جشنواره گردآوری محصولات نوشتاری مربوط به حوزه سلامت که در آن مقاله‌ها و نکات نوشتاری مربوط به رسانه‌ها پس از بررسی در غالب پکیج در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: هدف دیگر این جشنواره این است که دغدغه‌های بهداشتی حوزه سلامت از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد تا با کاهش هزینه‌ها درمان در کشور مواجه شویم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر هزینه‌ها درمان در کشور بسیار بالا است و آمار بیماری‌های غیرواگیر نیز رو به گسترش است، یادآور شد: در این جشنواره علاوه بر تذکرات بهداشتی به مردم راهکارهای پیشگیری در اختیار قرار می‌گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر نوع تغذیه بسیار مهم است و بسیاری از بیماری‌ها غیرواگیر مثل دیابت و فشار خون ارتباط تنگاتنگی با تغذیه مردم دارد و در این همایش تلاش می‌کنیم که برنامه‌ای از نحوه تغذیه مناسب در اختیار مردم قرار دهیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه جشنواره ملی رسانه و سلامت در هشت محور و به صورت نوشتاری در مازندران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: موضوع‌های مربوط به جشنواره در محورهای روزنامه، نقاشی، پوستر، داستان کوتاه و فیلمنامه قابل ارائه است.
وی زمان اولیه اعلام فراخوان را اول مهر ماه سال جاری اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون حدود 142 اثر به جشنواره ارسال شد و با توجه به اینکه مهلت دریافت آثار رو به اتمام است در روزهای پایانی آثار بیشتری ارائه می‌شود.
در ادامه معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تهیه و توزیع سه ویژه نامه بعد از همایش ملی رسانه و سلامت مازندران خبر داد و یادآور شد: این ویژه‌نامه‌ها در سه بخش دانشجویی، حوزه کارمندی و عموم مردم تهیه و در سطح استان توزیع می‌شود.
محمدرضا میرزایی در پایان خواستار همکاری و مشارکت همه رسانه‌ها فعال استان برای انعکاس دغدغه‌های حوزه سلامت به عامه مردم شد و اذعان داشت: رسانه‌های مکتوب در استان در صفحات روزنامه‌ خود طی برگزاری همایش کادری را برای انعکاس دغدغه‌های حوزه سلامت اختصاص دهند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول