اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم:

پذیرش ولایت‌عهدی امام رضا(ع) فرصتی برای ترویج اسلام بود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: پیشوای هشتم شیعیان با پذیرش ولایت‌عهدی فرصتی برای ترویج مکتب اسلام و اهل بیت(ع) به وجود آوردند.

پذیرش ولایت‌عهدی امام رضا(ع) فرصتی برای ترویج اسلام بود
حجت‌‌الاسلام مجتبی کلباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت با اشاره به شرایط دوران پیشوای هشتم شیعیان اظهار کرد: این دوران با ترویج ترجمه قرآن و سرگردانی دانش‌ها، عقاید و دیگر موارد مقارن بوده است.
وی خاطرنشان کرد: فرصتی در آن دوران به وجود آمد تا افکار، ادیان و مذاهب خود را نشان دهند و شاهد این مطلب مناظرات طولانی پیشوای هشتم شیعیان با این فرقه‌ها و مذاهب مختلف است.
رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: امام رضا(ع) حقایق ناب قرآن و مکتب اهل بیت(ع) را در برابر این اندیشه‌های الحادی مطرح و در حقیقت مبانی کلامی و عقیدتی مکتب اهل بیت(ع) را حضرت تبیین کرد و با این تبیین در توسعه مذهب اهل بیت(ع) نقش بی‌نظیری داشت.
وی با اشاره به شکل‌گیری مناظرات مختلف در دوران امام رضا(ع) گفت: این مناظرات فرصتی را به وجود می‌آورد تا اندیشه ناب قرآن و اسلام از زبان پیشوای هشتم معرفی شود.
کلباسی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار با ملحدین و رؤسای مذاهب مختلف مباحثه و گفت‌وگو می‌کرد و برای برطرف کردن شبهات و تطبیق‌های ناروا و کج‌روی‌هایی که در تفکر برخی افراد بود حضرت در میدان حضور پیدا می‌کردند.
وی با اشاره به حیات سیاسی امام رضا(ع) گفت: سال‌ها پس از حکومت امیرمومنان(ع) و مدت کوتاه امامت امام حسن مجتبی(ع) ائمه مختلف از قتل و کشتار تا محدودیت‌ها و زندان، مسئله ولایت عهدی در دوران امام رضا(ع) مطرح شد.
رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم عنوان کرد: حضرت ولایتعهدی را پذیرفت این رویه در حقیقت یک تنوع و تحولی در نگاه شیعه بود و حضرت قبول ولایت‌عهدی شرایطی داشت و با قبول مسئولیت‌ به نفع شیعیان گام برداشت.
وی عنوان کرد: با پذیرش ولایتعهدی فرصتی به وجود آمد تا مکتب و طرز تفکر خود را در جامعه بسط دهند و با تبلیغ حقایق دینی بتوانند جایگاه مکتب اهل بیت(ع) را احیا کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول