اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بعد سیاسی زندگی امام رضا(ع) مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بعد سیاسی زندگی امام رضا(ع) را بسیار پررنگ دانست و گفت: ابعاد سیاسی زندگی امامان معصوم به ویژه زندگی امام رضا(ع) باید بیش از پیش در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

بعد سیاسی زندگی امام رضا(ع) مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار داشت: تقوا و پرهیزکاری در موفقیت و رستگاری افراد نقش بسیار مهمی دارد چراکه تقوا تاثیر بسزایی در انجام واجبات و پرهیز از گناهان و محرمات دارد.
وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر تبعیت از ولی‎خدا، تصریح کرد: در قرآن می‌خوانیم که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است  به این صورت که همان اختیاراتی که حضرت رسول(ص) و امامان معصوم(ع) دارند، ولی‌فقیه نیز دارای همان اختیارات است.
نکونام افزود: دین اسلام بویژه قرآن کریم یک منشور جامع اخلاقی و اجتماعی برای مسلمانان است که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت و زندگی خود را بر اساس همین دستورالعمل‌ها بنا کرد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از خطبه‌ها بر ضرورت تبعیت از رهنمودها و توصیه‌های مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: مفاسد اقتصادی که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم پیامد بی‌توجهی به توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری بود که این مسئله نشان می‌دهد که باید بیشتر مراقبت کرد و در تبعیت از دستورات مقام معظم رهبری بیش از پیش کوشا بود.
نکونام ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت و تبریک به مناسبت سالروز میلاد امام رضا(ع)، تصریح کرد: حضور امام رضا(ع) در کشور ما موجب برکت و نعمت شده است و خدا را به واسطه این منبع خیر شاکر هستیم.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بعد سیاسی زندگی امامان معصوم(ع) همواره مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: امامان معصوم(ع) از دسته افراد پرتلاش و مؤثر در عصر خود بوده‌اند که همه این بزرگواران با شهادت از دنیا رفته‌اند که این موضوع نشان می‌دهد بعد سیاسی زندگی این افراد بسیار پررنگ است.
وی ادامه داد: زندگی امام رضا(ع) نیز همچون سایر امامان پر از فراز و نشیب سیاسی بوده و چنان‌چه زندگی‌نامه این امام بزرگوار را بخوانیم متوجه آن می‌شویم که سراسر زندگی ایشان با مباحث سیاسی آمیخته شده است.
نکونام به یکی از سخنان معروف امام رضا(ع) در نیشابور اشاره کرد و گفت: مسلمانی رستگار می‌شود که به ولایت به معنای واقعی کلمه پایبند باشد و مصادیق کفر و طاغوت را در جامعه کنار بزند.
وی در ادامه به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی یکی از دستگاه‌های کشور است که ضامن امنیت و اقتدار جامعه بوده و در پیروزی و موفقیت کشور نقش بسزایی دارد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به 16 مهر، روز جهانی کودک اشاره کرد و گفت: در دین مبین اسلام برای چگونگی رفتار با کودکان راهکارهای زیادی وجود دارد که با عمل به آن‌ها می‌توان در تربیت کودکان خود موفق کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول