اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران:

پژوهشکده بیوتکنولوژی در مازندران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با بیان اینکه احداث پژوهشکده نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی از مصوبات سفر دولت به مازندران است، گفت: دانشگاه پیام نور مازندران آمادگی دارد مبلع 2 میلیارد تومان هزینه کند تا با اعتبار پنج میلیارد تومانی در پنج سال آینده شاهد راه‌اندازی این مرکز باشیم.

پژوهشکده بیوتکنولوژی در مازندران راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، صادقعلی موحدمنش ظهر امروز در نهمین همایش ملی شیمی در مجتمع تفریحی نیروی انتظامی گفت: هر جامعه‌ای که به علم دست یابد، برتری می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: امروز پیشرفت علمی و فناوری به عنوان اصلی‌ترین شاخص توسعه جوامع شناخته شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به اینکه پس از ورود اسلام به ایران، علم شیمی به دست حکیمان ایرانی به اوج خود رسید، تصریح کرد: این گنجینه بزرگ، امروز روزنه امیدی به سوی دانش و استفاده از تجارب اندیشمندان گذشته در فناوری و صنعت فراهم می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه جنبش علمی ایران اسلامی حاصل برنامه‌ریزی بر پایه دانایی محوری است، یادآور شد: سیاست علمی در جمهوری اسلامی بر اساس اخلاق‌مداری، قانون‌گرایی و عدالت‌گستری است که به عنوان مبنا و اساس توسعه پایدار و همه‌جانبه در نظر گرفته شده است.
موحدمنش با اشاره به اینکه عرصه علمی ایران تصویر روشنی  دارد، خاطرنشان کرد: هیچکس قدرت مخدوش کردن تصویر علمی ایران را ندارد.
وی با بیان اینکه تحریم غرب برای جلوگیری از تحصیل دانشجویان ایرانی در برخی رشته‌های خاص، مانع حرکت روبه جلوی علمی ایران نشد، افزود: کشور ما از نظر علمی در جایگاه دوم منطقه آسیای غربی قرار دارد.
موحدمنش با اشاره به رتبه نخست ایران در رشد مقالات علمی و رتبه دوم در تعداد مقاله، ادامه داد: دستیابی جوانان ایرانی به دانش هسته‌ای در شرایط تحریم، تعجب جهانیان را برانگیخت.
این مسئول با بیان اینکه دنیا به‌زودی شاهد فتح قله‌های علمی توسط جوانان ایرانی خواهد بود، گفت: سازمان ملل سال 2011 را به مناسبت یکصدمین سال اهدای جایزه نوبل به ماری کوری، سال شیمی نامگذاری کرده است.
موحدمنش با اشاره به اینک از نیازهای جامعه علمی شیمی، برگزاری سمینارهای تخصصی با موضوعات روز است، یادآور شد: این مساله می‌تواند از طریق حضور موثر استادان و دانشجویان در این عرصه علمی موثر واقع شود.
وی با بیان اینکه احداث پژوهشکده نانوتکنولوژی و بیو تکنولوژی از مصوبات سفر دولت به مازندران  است که ۳ میلیارد تومان اعتبار دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور مازندران آمادگی دارد مبلغ 2 میلیارد تومان هزینه کند تا با اعتبار ۵ میلیارد تومانی در پنج سال آینده شاهد راه‌اندازی این مرکز باشیم.
موحدمنش با اشاره به اینکه امید است دکترای شیمی با گرایش شیمی فیزیکی سال آینده در دانشگاه پیام نور مازندران دائر شود، اذعان داشت: از مسئولان پیام نور کشور می‌خواهیم که مازندران را به عنوان قطب علمی شیمی در کشور معرفی کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول