اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای ترافیک شهرستان بیرجند؛

مسیر دانشگاه پیام نور ایمن‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت: با مصوبات شورای ترافیک مسیر دسترسی دانشگاه پیام نور و آموزشکده سپیده کاشانی در اسرع وقت ایمن‌سازی می‌شود.

مسیر دانشگاه پیام نور ایمن‌سازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم زاده نداف با اشاره به مشکل به وجود آمده در مورد تردد دانشجویان دانشگاه پیام نور و آموزشکده سپیده کاشانی پس از انجام تغییراتی که در سال تحصیلی جاری در این مسیر رخ داده و با اعتراض دانشجویان نیز مواجه شده است، اظهار داشت: ایمن‌سازی این مسیر دارای اهمیت زیادی است.
وی از تشکیل دو جلسه کمیسیون دانشجویی برای حل این مشکل طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: در این جلسات مصوب شد که با نصب چراغ چشمک‌زن، تعبیه خط عابر پیاده، اصلاح آیلند در دو نقطه مسیر، نصب سرعت‌گیر و اصلاح محل ایستگاه اتوبوس خطر تردد دانشجویان در این مسیر به حداقل کاهش پیدا کند.
فرماندار بیرجند ادامه داد: تاکنون همه این مصوبات به جز اصلاح آیلند اجرایی شده و این کار نیز قرار است با همکاری اداره راه تا پایان وقت امروز به اتمام برسد.
قاسم‌زاده نداف به وجود دو مشکل در این مسیر اشاره کرد و افزود: هنگام ساخت دیوار دانشگاه حریم جاده رعایت نشده است که اصلاح ایستگاه اتوبوس نیاز به عقب‌نشینی دیوار دانشگاه است که هزینه‌بر است.
وی ادامه داد: ایجاد پل هوایی و زیرگذر عابر پیاده به دلیل عدم بودجه کافی امکان‌پذیر نیست همچنین ایجاد باکس در عرض دو متر نیازمند اعتبار 60 میلیون تومانی است و باید تنها با اقدامات مذکور خطرات تردد را کاهش دهیم.
فرماندار بیرجند افزود: همچنین باید ایستگاه اتوبوس در درب اصلی دانشگاه نیز تعبیه شود چراکه امکان ورود اتوبوس به داخل دانشگاه وجود ندارد و دانشگاه نیز در ارتباط با ایاب و ذهاب دانشجویان هیچ مسئولیتی ندارد.
قاسم‌زاده نداف با اشاره به اخذ هزینه ایاب و ذهاب دانشجویان گفت: در حال حاضر نیز اتوبوسرانی 40 درصد این هزینه‌ها را پراخت می‌کند.
فرمانده پلیس راه بیرجند نیز در این جلسه در ارتباط با حل این مشکل اظهار داشت: تردد در محور مذکور جاده‌ای است و اکثرا سرعت رانندگان در این مسیر بسیار بالا است و این مسئله خطرات زیادی را به دنبال دارد و می‌توان با نصب سرعت‌گیر در حد فاصل میدان راه و ترابری تا دانشگاه بیرجند سرعت رانندگان را کاهش دهیم تا خطرات کاهش پیدا کند.
احمد قاسمی گیو ادامه داد: نمی‌توان خطرات را صفر کرد بلکه باید با ایمن‌سازی مسیر این خطرات را تا حد زیادی کاهش داد.
محمد ثقفی جانشین رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی نیز در این جلسه از برگزاری نشست‌های مختلف با حضور دانشجویان و کارشناسان برای حل این مشکل خبر داد و گفت: ما تلاش می‌کنیم که اصلاح دیوار دانشگاه و ایستگاه اتوبوس درب دانشگاه در اولویت شورای عمرانی دانشگاه قرار گیرد.
انتهای پیام/خ۲۰      
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول