اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

تقویت ترانزیت از اولویت‌های آذربایجان غربی است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: تقویت ترانزیت با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های آذربایجان غربی یکی از اولویت‌ها و برنامه‌ها است.

تقویت ترانزیت از اولویت‌های آذربایجان غربی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی وحید جلال‌زاده با اشاره به موقعیت جغرافیایی این استان و هم مرز بودن با سه کشور خارجی اظهار داشت: آذربایجان غربی تنها استان کشور است که هشت مرز بین‌المللی و پنج پایانه مرزی در آن فعال است.
وی با اشاره به برگزاری همایش ملی ترانزیت و حضور فعال استان در این همایش در هفته آینده، اضافه کرد: روزانه بیش از 700 کانتینر از استان ترانزیت می‌شود که با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها این تعداد قابل افزایش است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وجود شش کوریدور ترانزیت در منطقه افزود: آذربایجان غربی به دلیل قرار گرفتن چهار کریدور ترانزیتی از جمله غرب به شرق آسیا، شمال به جنوب یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در این حوزه به شمار می‌رود.
وی یکی از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی ایران را توسعه ارتباطات با همسایگان عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی با توجه به هم مرز بودن با سه کشور خارجی نقش مهمی در توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه ایفا می‌کند.
جلال‌زاده با اشاره به سفر اخیر خود به کشور بلغارستان بیان کرد: با وجود تحریم‌ها علیه کشورمان و ممانعت اتحادیه اروپا از سفر به کشورهای عضو این اتحادیه، توانستیم به دعوت استاندار وارنا به بلغارستان سفر کنیم.
وی ادامه داد: در این سفر دو تفاهمنامه سیاسی و اقتصادی امضا شد که این مسئله سبب واکنش اتحادیه اروپا به این اقدام بلغارستان شد.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: وارنا دومین استان مهم و بزرگ بلغارستان است که در برنامه‌های مختلف در این کشور و دیدارهای انجام شده توانستیم به زمینه نفوذ به کشورهای اروپایی را فراهم کنیم.
جلال‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه به مدیریت آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه این نمایشگاه با استقبال تجار و بازرگانان و صنعتگران استان برگزار شد و مردم استانبول از این نمایشگاه استقبال چشمگیری داشتند.
وی افزود: آذربایجان غربی در برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی در کشورهای خارجی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.
جلال‌زاده تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و افزود: گسترش روابط آذربایجان غربی و تمام استان‌های کشور با همسایگان و کشورهای مختلف دنیا در راستای سیاست‌های شکستن تحریم‌های تحمیلی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد و روز به روز این روابط در حال گسترش است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول