اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهداری راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد:

پیشرفت 70 درصدی ایمنی در محور ترانزیتی ایرانشهر ـ چابهار

خبرگزاری فارس: معاون راهداری راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تسریع در بهره‌برداری از محور ترانزیتی ایرانشهر ـ چابهار عملیات ایمن‌سازی این محور به طور جد در حال انجام بوده که هم‌اکنون از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است.

پیشرفت 70 درصدی ایمنی در محور ترانزیتی ایرانشهر ـ چابهار
ابراهیم جاوشیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: تلاش برای آماده‌سازی محور ترانزیتی ایرانشهر ـ چابهار همچنان ادامه دارد و امیدواریم در سال‌جاری این محور با حضور مسئولان کشوری به بهره‌برداری برسد.
وی ایمن‌سازی راه‌های شریانی به ویژه این محور را از اولویت‌های مهم راه و ترابری ایرانشهر عنوان کرد و افزود: در سال‌جاری افزایش علائم ایمنی و رفع نقاط پرحادثه را به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای خواهیم داشت.
جاوشیری بیان کرد: در راستای برنامه پنجم، سیاست‌های کلان توسعه روستاها، بهبود و توسعه شبکه راه‌های روستایی جنوب این استان در سال‌جاری با اهمیت خاصی مورد توجه است.
معاون راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان به تلاش و فعالیت راهداران در جاده‌ها اشاره کرد و افزود: راهداران این اداره کل تمام تلاش خود را برای بهسازی و رفع نقاط پر حادثه به کار گرفته‌اند که نتیجه اصلی آن کاهش تلفات ناشی از تصادفات است که در سال گذشته این امر بسیار محسوس بود.
جاوشیری بیان داشت: عملیات 750 کیلومتر خط کشی، اجرای 200 متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و نصب 22 هزار و 650 عدد تابلوهای اخطاری، انتظامی، مسیر نما، فلش پیچ، جانپناه پل و نصب 22 هزار عدد چشم گربه‌ای از اقدامات انجام شده در محور ترانزیتی ایرانشهر ـ چابهار است.
معاون راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان به تعمیرات یک کیلومتر گاردریل‌های تخریب شده این محور اشاره کرد و گفت: ساماندهی پارکینگ‌ها به همراه نصب سطل‌های زباله، خطکشی با رنگ زرد و نصب چراغ‌های ال ای دی از دیگر موارد اجرا شده در محور  ترانزیتی ـ ایرانشهر چابهار است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 نقطه پر حادثه در محور ایرانشهر ـ خاش، شش نقطه در محور ایرانشهر ـ چابهار و دو نقطه در محور ایرانشهر ـ دلگان واقع شده که در سال‌‌جاری برای رفع آن‌ها اقدام می‌شود.
جاوشیری با اشاره به حادثه‌خیز بودن این مقاطع افزود: علت عمده تصادفات در این مقاطع به دلیل واژگونی، انحراف به چپ و برخورد با شی ثابت با حیوان بوده که ‌منجر به فوت، جرح و خسارات جبران‌ناپذیر شده است.
معاون راه‌ و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای رفع این مشکل باید اقداماتی نظیر اصلاح قوس، دوبانده کردن، ساماندهی مناطق مسکونی، اصلاح دید و اصلاح شیب ترانشه انجام شود. 
وی تصریح کرد: بالغ بر 750 میلیون تومان برای ایمن‌سازی محور ترانزیتی هزینه شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول