اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی کردستان:

رشد 74 درصدی ارزش ترانزیت در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی کردستان از رشد 74 درصدی ترانزیت کالا از این استان در سال جاری خبر داد.

رشد 74 درصدی ارزش ترانزیت در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسراری ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات کردستان در سالن دولت استانداری، اظهار داشت: امسال تاکنون یک میلیارد و 448 میلیون دلار کالا از این استان ترانزیت شده است.
رئیس سازمان بازرگانی کردستان ارزش کالاهای ترانزیتی در سال گذشته را 3 میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد.
اسراری همچنین به صادرات 317 میلیون دلاری کالا در 5 ماهه اول امسال در کردستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در مجموع یک میلیارد و 50 میلیون دلار ارزش صادرات استان بوده است.
به گفته وی، صادرات در کردستان از یک جهش قابل توجهی برخوردار است و ظرفیت‌های ویژه برای رسیدن به 2 میلیارد دلار هدف‌گذاری در بحث صادرات وجود دارد.
رئیس سازمان بازرگانی کردستان به بحث واردات استان اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون 8 میلیون دلار کالا به داخل کشور از طریق مرزهای استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش 45 درصدی مواجه است.
اسراری ثبت سفارش کالا را در قالب 319 پرونده به ارزش 129 میلیون دلار خواند و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 17 درصدی برخوردار است.
وی وجود 230 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه مرزی و دو مرز رسمی را از مزیت‌های استان در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه تولید و صادرات برشمرد.
رئیس سازمان بازرگانی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: در کردستان در زمینه زیرساخت‌های صادراتی اقدامات خوبی انجام شده اما در بحث زیرساخت‌های تجاری تا نقطه ایده‌آل فاصله زیادی وجود دارد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول