اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش قم:

12 هزار نفر به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از اعزام 12 هزار نفر دانش‌آموز به اردوی راهیان نور در سال جاری خبر داد.

12 هزار نفر به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
ناصر حمزه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به طرح تحول آمادگی دفاعی اظهار کرد: بر اساس این طرح محتوای درس آمادگی دفاعی بر مبنای شاخصه‌های جنگ نرم طراحی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون مباحثی در زمینه امداد، نجات، آسیب‌های اجتماعی، بلاهای طبیعی، هلال احمر، اسلحه‌شناسی در کتاب آمادگی دفاعی وجود دارد ولی بیشترین بخش کتاب‌های درسی آمادگی دفاعی به سوی دفاع از جریانات فکری هوشمند در راستای براندازی نظام هدایت شده که با عنوان جنگ نرم تعبیر می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: درس آمادگی دفاعی جدید مباحث دفاع در برابر جنگ نرم را شامل می‌شود و اگر کتاب طراحی شده در زمان مقرر چاپ و در اختیار ما گذاشته شود مربیانی برای تدریس این کتاب آموزش خواهیم داد.
وی ادامه داد: کتاب‌های جدید علاوه بر استفاده از آموزش‌های لازم در زمینه امداد و نجات و پیشگیری از بلاهای طبیعی و اسلحه‌شناسی به موضوع جنگ نرم نیز می‌پردازد.
حمزه‌ای با اشاره به برنامه عملی دانش‌آموزان در درس آمادگی دفاعی گفت: برنامه عملی درس آمادگی دفاعی در منطقه عملیاتی دفاع مقدس اجرا می‌شود و دانش‌آموزان به مدت سه روز در این مناطق با زوایای دفاع مقدس آشنا شده و عملیات رزم شبانه در این مناطق برای آنها برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: درس آمادگی دفاعی دوم متوسطه دو ساعت به صورت هفتگی بوده ولی یک ساعت به آموزش کتاب درسی آموزش دفاعی پرداخته شده و یک ساعت دیگر در قالب اردوها، میدان تیر و برنامه‌های تربیت سیاسی برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه 5 هزار و 500 دانش‌آموز قمی سال گذشته به اردوی راهیان نور اعزام شدند، بیان کرد: امسال 7 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر، 4 هزار نفر دانش‌آموزان پسر و هزار نفر از فرهنگیان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به تاثیر اردوی راهیان نور برای دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان با حضور در منطقه عملیاتی به طور عینی نماد ایثار و مقاومت را مشاهده کرده و هر اندازه این برنامه کیفی‌تر باشد از نتیجه‌ بهتری برخوردار است.
حمزه‌ای عنوان کرد: دانش‌آموزان با حضور در مناطق جنگی، نماد مقاومت و ایثار را از نزدیک مشاهده کرده و تاثیرات این مناطق در روحیه و رفتار آنها به طور محسوس مشاهده می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول