اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خواستار شد؛

تبیین روش مبارزاتی امام رضا(ع) برای برخورد با انحرافات

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: بر ما لازم است روش مبارزاتی امام رضا(ع) را استخراج کرده و از برخورد این امام همام با انحرافات الگوبرداری شود.

تبیین روش مبارزاتی امام رضا(ع) برای برخورد با انحرافات
حجت‌‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت با اشاره به دوران زندگی امام رضا(ع) اظهار کرد: دوران زندگانی پیشوای هشتم شیعیان از دوره‌های با اهمیت در تاریخ شیعه محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این دوران از یک سو امام باید بر اساس فلسفه امامت امت را رهبری و به سوی حق و حقیقت هدایت کند و انحرافات فکری و اعتقادی را از جامعه بزداید.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: از سوی دیگر امام باید با ترفندها و شیوه‌هایی که حاکم زمان برای انحراف جامعه اسلامی در پیش گرفته به مبارزه برخیزد و حرکت‌هایی که در جامعه اسلامی بر ضد ظلم، بیدادگری و انحراف از مسیر حق به وجود آمده هدایت کنند.
وی با اشاره به اهمیت احادیث و مناظرات امام رضا(ع) گفت: مجموعه گفت‌وگوها و فرمایشات این امام بزرگوار در بعد مردمی اگر مورد توجه قرار گیرد مشاهده می‌شود که بیشترین توجه را آن امام همام به موضوع نشر عقاید صحیح اسلامی و حفظ جامعه اسلامی از انحرافات به کار گرفته‌اند.
یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار در زمینه بروز انحرافات بیرون از مرزهای جغرافیایی اسلام مراقبت کرده و شبهات را پاسخ داد و جامعه اسلامی را از نظر بنیه دینی و اعتقادی تقویت کرد.
وی ضمن بررسی مجموعه احادیث امام رضا(ع) گفت: لازم است شیوه و روشی که امام رضا(ع) به منظور ترویج اندیشه دینی و مصونیت‌بخشی در برابر شبهات اتخاذ کرده بررسی کرده و با روش‌شناسی در دوران کنونی از آن شیوه و روش به منظور تقویت و نشر عقاید دینی استفاده کنیم.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: وظیفه ما در این دوران استخراج روش مبارزاتی امام رضا(ع) بوده تا برخورد این امام همام با افکار و اندیشه‌های انحرافی به عنوان الگویی برای ما باشد.
وی با بیان اینکه مقام امامت و حکومت از آن امام رضا(ع) بود، گفت: حکومت در دوران وجود امام معصوم به صورت انحصاری در اختیار امام است و فردی حق تصرف ندارد.
وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) زیر فشارهای حکومتی، ولایتعهدی را پذیرفت اما به گونه‌ای رفتار کرد که امت اسلامی متوجه شد که این حاکمیت، حاکمیت غاصبانه است و ولایت از آن امام رضا(ع) است.
یوسفی‌مقدم گفت: اکنون وظیفه ماست که به روش‌شناسی پرداخته و برای خود الگو بگیریم تا برای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلام با استفاده از روش‌شناسی برخورد این امام همام به منظور نشر و تقویت عقاید و برخورد با شبهات بهره کافی ببریم.
انتهای پیام،/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول