اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید تخم‌مرغ استان اصفهان:

گرانی ذرت مهمترین عامل افزایش قیمت تخم‌مرغ است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی تولید تخم‌مرغ استان اصفهان گفت: گرانی ذرت یکی از مهمترین عوامل افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار است.

گرانی ذرت مهمترین عامل افزایش قیمت تخم‌مرغ است
محمدرضا نقشینه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر اظهار داشت: به دلیل اینکه عرضه و تقاضا نسبت به تخم‌مرغ رو به فزونی است قیمت تخم‌مرغ افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: افزایش قیمت غذای دام یکی دیگر از علل غیرمستقیم روند رو به صعودی قیمت این مواد غذایی است.
مدیرعامل شرکت تعاونی تولید تخم‌مرغ استان اصفهان با اشاره به قیمت غذای دام افزود: قیمت ذرت در روزهای گذشته بین 300 تا 400 تومان بوده که در حال حاضر 600 تومان برای استفاده مرغداران خریداری می‌شود.
وی تاکید کرد: قیمت تخم‌مرغ را مرغداران کشور تعیین نمی‌کنند بلکه عرضه و تقاضا است که بر روی قیمت آن تأثیرگذار است.
نقشینه از گرانی قیمت سویا نیز سخن گفت و ادامه داد: قیمت سویا نیز همزمان با قیمت ذرت افزایش پیدا کرده اما به دلیل اینکه ذرت یکی از مواد غذایی اصلی دام است بیشتر بر روی قیمت تخم‌مرغ اثر گذاشته است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه مرغداری‌ها تعطیلی صورت گرفته است تصریح کرد: هنوز هیچ‌ مرغداری در استان اصفهان به دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ تعطیل نشده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی تولید تخم‌مرغ استان اصفهان از عوامل دیگر افزایش قیمت تخم‌مرغ سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت جوجه یک‌روزه در سال گذشته متعادل بوده اما در حال حاضر به 2هزار تومان رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر هنوز از واردات تخم‌مرغ به کشور خبری وجود ندارد اما اگر افزایش قیمت تخم‌مرغ به همین نحو ادامه پیدا کند ممکن است به دلیل اینکه تعرفه‌های گمرکی به صفر رسیده ورود  تخم‌مرغ به کشور آغاز شود.
نقشینه در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه قیمت تخم‌مرغ چه تغییری پیدا می‌کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی شرایط در بازار به وجود آمده، نمی‌توان پیش‌بینی کرد قیمت تخم‌مرغ در آینده کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: اگر میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها افزایش پیدا کند کاهش قیمت در تخم‌مرغ ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی تولید تخم‌مرغ استان اصفهان با اشاره به قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها افزود: قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری 3هزار و 650 تومان به فروش می‌رسد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول