اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی خوزستان:

افزایش قیمت تخم‌مرغ مقطعی و گذراست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی خوزستان گفت: قیمت، تابع عرضه و تقاضاست، به همین دلیل افزایش قیمت تخم مرغ در حال حاضر مقطعی و گذراست.

افزایش قیمت تخم‌مرغ مقطعی و گذراست
محمد حسین چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ در استان اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل بازگشایی مدارس و خنک‌تر شدن هوا و به تبع آن، بالا رفتن استفاده مردم از تخم مرغ، بیشترین حساسیت‌ها در برابر افزایش قیمت مرغ است،
وی با بیان این‌که همواره میزان تولید تخم‌مرغ در استان نسبت به سرانه مصرف، کم بوده است، افزود: استان از نظر تولید تخم‌مرغ کمبود دارد و به همین دلیل این کمبود با واردات از استان‌های دیگر جبران می‌شود.
چراغی یادآور شد: در تولید تخم‌مرغ کمبود وجود دارد از این رو، قیمت آن قابل کنترل نیست و کشش بازار، قیمت آن را تعیین می‌کند که در حال حاضر نیز با قیمت هر کیلوگرم ۲ هزار و ۸۰۰ تومان یا هر عدد ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.
رئیس سازمان بازرگانی خوزستان بیان کرد: این قیمت در استان از هر عدد ۱۳۰ تومان تا ۲۵۰تومان نیز متغیر است. البته این وضع در کل کشور حاکم است.
وی خاطرنشان کرد: تخم مرغ کالایی است که با شرایط کنونی، قابل ذخیره سازی و نگهداری نیست، اگر ذخیره سازی به طور عمده صورت می‌گرفت با عرضه آن به بازار قیمت کاهش می‌یافت.
چراغی اضافه کرد: در سال گذشته با بروز بیماری در چند واحد عمده تولیدکنندگان تخم مرغ در کشور، قیمت تخم مرغ افزایش یافت، به طوری که قیمت خرده فروشی آن هم اکنون ۱۷۰ تومان است ولی همچنان شاهد نوساناتی در قیمت تخم مرغ هستیم که این امر گذرا و موقت است.
براساس گزارش خبرنگار فارس، در هفته جاری قیمت تخم مرغ معمولی بین 200 تا 250 تومان به ازای هر عدد در مرکز خوزستان متغیر بوده که قیمت آن در مقایسه با هفته گذشته به علت افزایش نرخ تخم مرغ در مبادی تولید و توزیع 12 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول