اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو خبر داد:

اختصاص 12 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس وزیر نیرو گفت: در سال جاری برای حل مشکل و بحران آب در سطح کشور 12 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است.

اختصاص 12 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان مجید نامجو بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تویسرکان، رشد و ارتقای همه جانبه شهرستان را منوط به شناسایی تمامی ظرفیت‌های بالقوه موجود دانست و افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب و ارزشمند تویسرکان مهمان‌پذیر بودن به سبب طبیعت بکر و خدادادی در بخش‌های مختلف است که قسم اعظمی از پوشش کمربندی سبز این منطقه را به خود اختصاص داده است.
وی ایجاد امکانات محوری در راستای استفاده بهینه جامع از زمان و هزینه را برای کاربردی کردن محصول گردو و فراورده‌های آن به عنوان یک محصول استراتژیک ضروری خواند و گفت: از پارامترهای کلیدی در جذب توریسم و گردشگر و رشد توسعه پیشرفت همه جانبه، ایجاد زیرساخت‌های راهبردی و بنیادی است.
وزیر نیرو مبحث آب در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر در بررسی و واکاوی مشکلات و مسائل به ویژه در بخش کشاورزی را در اولویت سفر چهارم دانست و اضافه کرد: در سال جاری برای حل مشکل و بحران آب در سطح کشور مبلغ یک هزار و 200 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه بحران آب با به کارگیری راهکار‌های علمی و بهره‌مندی از شیوه‌ها و ابزارهای نوین در راستای جلوگیری از هدر رفت آب یک اصل تاکیدی در این امر است، خاطرنشان کرد: تزریق اعتبار برای سد سرابی، تخصیص هزینه مورد نیاز تکمیل تصفیه خانه آب و فاضلاب، عملیاتی شدن سد خرم‌رود و بازسازی و پوشش انهار اراضی زیر کشت از مهم‌ترین مؤلفه‌های مورد پیگیری و بررسی در خصوص حل بحران آب شهرستان تویسرکان محسوب می‌شود.
وی دور چهارم سفر استانی رئیس جمهور را رسیگی به مصوبات سفرهای قبلی عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال در ظرفیت 2.5 میلیون و ساماندهی نیروی جویای کار از برنامه‌ها و مصوبات سفر چهارم در اولویت قرار دارد.
وی با بیان اینکه دستیابی به اهداف و مطالبات در همه امور با مشارکت مردم و مسئولان در قالب کار میدانی از اهمیت شایانی برخوردار است، گفت: نگاه به نیازها و ضروریات در راستای ارتقا و ضریب رشد اجتماع در همه عرصه‌ها و بخش‌های مختلف باید با محوریت و چشم‌انداز بلند مدت طراحی و برنامه‌ریزی شود.
وی مردم شهرستان را مردمانی متعهد و م‍ؤمن به آرمان‌های امام(ره) خواند و خاطرنشان کرد: ساماندهی گلزار شهدا در شاکله منظم در شان مقام این اسوه‌های شجاعت مصداق بارز ولایت‌مداری و دین‌دار بودن مردم با فرهنگ شهرستان تویسرکان به شمار می‌رود.
وزیر نیرو همراه با مسئولان ارشد دستگاه‌های مربوطه امروز از سد سرابی شهرستان تویسرکان بازدید کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول