اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد؛

گسترش دامنه جشن‌های رضوی به سایر کشورها

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه علمیه مشهد گفت: دامنه جشن‌های رضوی باید به نقاط مختلف جهان توسعه یابد و تشنگان و مشتاقان ثامن‌الحجج(ع) را در برگیرد.

گسترش دامنه جشن‌های رضوی به سایر کشورها
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، مجتبی‌ الهی‌خراسانی با اشاره به محوری بودن نقش ولایت اهل‌البیت(ع) اظهار کرد: هر چقدر درک ما از عظمت این نقش در ساخت جامعه اسلامی و تعالی مناسبات انسانی، عمیق‌تر باشد، بیشتر به اهمیت جشن‌های رضوی و ترویج شخصیت و معارف بلند رضوی پی می‌بریم.
وی با اشاره به شناخت امام رضا(ع) که شاخص تمام ولایت و معیار اطاعت کامل انسان از پیامبر و اهل‌بیت(ع) است، افزود: هر کسی که سر بر آستان معارف حضرت رضا(ع) بسپارد و احادیث بلندی همچون سلسله الذهب را دریافت کند، دیگر از مسیر الهی و امامت کسانی که پیامبر(ص) به امر الهی تعیین فرموده، سر بر نمی‌تابد.
معاون دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید یکی از جلوه‌های نشر سیره و معارف رضوی است، گفت: این جشن‌ها که چند سالی است به ابتکار آستان ‌قدس انجام می‌شود و با توجه به جایگاه مهمی که حریم قدس رضوی نه تنها در کشور، بلکه در جهان اسلام و تشیع دارد، بسیار مناسب و تأثیرگذار است.
وی تصریح کرد: دامنه این جشن‌ها باید به خارج از کشور توسعه یابد و تشنگان و مشتاقان این ساحت مقدس را در سایر نقاط جهان که غالبا در غم غربت از کانون ولایت و اشتیاق زیارت در تب و تابند، نیز در برگیرد.
الهی‌خراسانی گفت: هر چه این شور و شیدایی‌ها، با آگاهی و اقتدا به سیره رضوی، تأکید بر روایات محوری امام رضا(ع)، لزوم تقویت ارتباط دوستی و تعامل شیعیان و پاسداشت حقوق سایر مسلمین صورت گیرد این طرح مفید و پایدارتر است.
انتهای پیام،/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول