اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در انزلی

خبرگزاری فارس: سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن استان گیلان در مرحله شهرستانی در بندر انزلی برگزار شد.

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در انزلی
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی بعد از ظهر امروز در جریان برگزاری مسابقات قرآن کریم در این شهرستان، اظهار داشت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی مذکور از امروز تا 30 مهر جاری مرحله به ترتیب در شهرهای بندرانزلی، صومعه‌سرا، آستارا، رودبار، رودسر، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، فومن، لنگرود، رضوانشهر و رشت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا (ع) است، افزود: این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران و در دو مقطع سنی بالای 16 سال و پایین 16 سال در رشته حقظ، قرائت و ترتیل برگزار می‌شود و نفرات برتر این مسابقات به مرحله استانی که در دهه ولایت برگزار می‌شود راه می‌یابند.
این مسئول با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی، ابراز داشت: در امور قرآنی قصد داریم مسابقات قرآنی گیلان را علاوه بر اینکه با کیفیت بهتری برگزار کنیم بر کمیت شرکت کنندگان نیز بیفزاییم.
وی شناسایی، حمایت، آموزش و شکوفایی استعدادهای قرآنی در استان را یکی از اهداف مهم برگزاری مسابقات قرآنی ذکر کرد.
عادلی تصریح کرد: حمایت از مجامع و تشکل‌های قرآنی به ویژه مجامع موفق در پرورش استعدادهای قرآنی هدف اصلی ماست که امیدواریم اساتید و مربیان قرآنی در راه رسیدن به این هدف ما را یاری کنند.
این مسئول در ادامه به دیگر برنامه‌های اوقاف گیلان در دهه کرامت اشاره کرد و یادآور شد: ایام بین ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده و از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان فرصتی برای بزرگداشت مقام امامزادگان در قالب برگزاری جشنواره بین‌المللی رضوی در نظر گرفته شده است.
مدیر کل اوقاف گیلان اضافه کرد: به منظور بزرگداشت دهه کرامت و برگزاری جشنواره رضوی، در 10 بقعه متبرکه گیلان مراسم بزرگداشت مقام امامزادگان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این مراسم به دو صورت ملی و هشت مورد منطقه‌ای برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه در بقاع متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت و سید جلال‌الدین اشرف در آستانه‌اشرفیه به صورت ملی برگزار می‌شود.
به گفته عادلی، مراسم بزرگداشت دهه کرامت در بقاع متبرکه میرشمس‌الدین و برفجان لاهیجان، سید محمد سفید آستانه و 12 تن ملاط لنگرود، سید رضا دلیجان ابیض چابکسر، سید محمد صیدر محله رودسر، سبزقبای فومن، سید رضا دلیجان تالش و مهدی آقای صومعه‌سار به صورت منطقه‌ای برگزار می شود.
وی رویکرد اوقاف گیلان در سال جهاد اقتصادی را توجه به مسائل عمرانی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: این هدف با تنظیم اجاره‌های موقوفات به نرخ عادله روز و ادا شدن حقوق موقوفات محقق می‌شود.
مدیر کل اوقاف گیلان ترویج فرهنگ وقف را موجب احیای موقوفات نامید و ابراز داشت: با احیای فرهنگ وقف می‌توان کارهای فرهنگی عظیمی را به ثمر رساند.
این مسئول با اشاره به نیاز کشور به 73 هزار مسجد متذکر شد: مساجد نباید تنها مکانی برای اقامه نماز باشد بلکه باید به مجتمع‌های فرهنگی تبدیل شوند.
عادلی ساخت 82 مسجد و بازسازی 62 بقعه را از برنامه‌های اوقاف گیلان در سال جاری عنوان کرد و اذعان داشت: در بخش فرهنگی اولویت‌های اداره اوقاف ترویج فرهنگ وقف و کمک به نیازمندان و ایتام و تقویت اعتماد در فضای افکار عمومی است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول