اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد کشور:

اصفهان برگزیده‌ترین استان در جشنواره قرآنی مدهامتان بود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در هفتمین جشنواره قرآنی مدهامتان که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برگزار شد، اصفهان به عنوان برگزیده‌ترین استان است.

اصفهان برگزیده‌ترین استان در جشنواره قرآنی مدهامتان بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی طاهریان در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره قرآنی مدهامتان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان که در موسسه اهل‌بیت (ع) برگزار شد، اظهار داشت: مرحله کشوری برگزیدگان هفتمین جشنواره استانی قرآنی مدهامتان سه تا شش آبان‌ماه سال جاری در استان زنجان و با حضور نخبگان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از سال 1371 بر اساس شورای انقلاب فرهنگی تاسیس شده است، بیان داشت: 11 هزار کانون‌ فرهنگی و هنری مسجد در حال حاضر در سطح کشور مشغول به فعالیت است.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های مسجد را توجه به مسائل هنری دانست و تصریح کرد: از گذشته نیز آثار هنری از قبیل معماری و خوش‌نویسی در مساجد وجود داشته است و آموزش و تربیت قرآنیان نیز از دیگر کارکردهای مساجد است که باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد.
وی از وجود 8هزار و 800 کتابخانه مخزن‌دار یا به صورت باز در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و افزود: علاوه بر آن، 25هزار مرکز مجری تلاوت نور در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور فعال هستند.
طاهریان با اشاره بر اینکه در دهه کرامت اختتامیه مرحله استانی هفتمین جشنواره قرآنی مدهامتان برگزار می‌شود، تاکید کرد: استان اصفهان از برجسته‌ترین استان‌ها هم از نظر کمی و کیفی در بین سایر استان‌های شرکت‌کننده در هفتمین جشنواره قرآنی مدهامتان بوده است.
وی ادامه داد: طبق آمارها در مجموع 30هزار نفر از کل کشور در هفتمین جشنواره قرآنی مدهامتان شرکت داشته که از این تعداد 35 درصد از استان اصفهان بوده است.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه در مساجد با استعدادها مختلفی روبه‌رو هستیم، اضافه کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان گام بلندی در راستای ترویج اندیشه‌های قرآنی در بین جوانان و نوجوانان و کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم است.
به گزارش فارس، طاهریان از جشنواره شعر گلدسته‌های سپید خبر داد و گفت: جشنواره شعر گلدسته‌های سپید به میزبانی استان ایلام در اوایل آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول