اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آستارا:

مدعیان فدایی ولایت باید عملا تابع باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آستارا گفت: برخی‌ها به ظاهر ادعای فدایی ولایت را دارند که باید با تقویت عمل دینی خود، عملا نشان دهند تابع محض ولایت هستند.

مدعیان فدایی ولایت باید عملا تابع باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت حدود و تقوی الهی اظهار داشت: ولایت فقیه استمرار ولایت انبیا و ائمه اطهار است.
وی با اشاره به اینکه عزل و نصب‌هایی که از سوی ولایت فقیه انجام می‌شود حکم ولایی است و باید تابع آن بود، افزود: برخی افراد در ظاهر ادعا می‌کنند که فدایی ولایت هستند، ولی در عمل چیز دیگری را نشان می‌دهند که باید این افراد با تقویت معرفت دینی در عمل ثابت کنند که تابع محض ولایت فقیه هستند.
خطیب موقت آستارا یکی از نهادهایی که از سوی ولایت فقیه منصوب می‌شود را نهاد نماز جمعه و امام آن ذکر کرد و گفت: امام جمعه را شورای سیاست‌گذاری منصوب نمی‌کند بلکه امامان جمعه با حکم ولایت فقیه رهبر فرزانه انقلاب منصوب می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه امامان جمعه نمایندگان ولایت فقیه در شهرستان هستند، تصریح کرد: تا زمانی که امام جمعه با حکم ولایت فقیه در جایگاه امامت جمعه قرار دارد شرعا و قانونا حق نداریم که این جایگاه مقدس و شخصیت ولایی امام جمعه را تضعیف کنیم.
حافظ‌نیا در ادامه با قدردانی از پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی در ایجاد نظم و آرامش جامعه، خاطرنشان کرد: امنیت کشور به برکت خون شهدا، امام راحل، ولایت فقیه و تلاش‌های طاقت فرسای نیروی‌های انتظامی و مرزبانی برقرار شده است.
این مسئول با اشاره به روز جهانی کودک، خواستار تربیت صحیح و اسلامی والدین نسبت به فرزندان و تحویل انسانی صالح و با ایمان به جامعه شد.
امام جمعه موقت آستارا با تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد امام رضا (ع، گفت: دشمنان اسلام به ویژه وهابیت سعی دارند مراسمات مذهبی شیعیان در عزاداری‌ها و جشن‌های اسلامی را تضعیف و کمرنگ کنند که همواره امید دشمنان اسلام با وحدت مسلمانان و عنایت خداوند به یاس و ناامیدی تبدیل شده است.
وی خواستار برخورد و هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی با مبلغان وهابیت شد.
امام جمعه موقت آستارا با اشاره به روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی، ترک گناه و معصیت، عدم تخریب منابع طبیعی و رعایت اصول ایمنی و فنی در ساخت و سازها را از عوامل موثر در جلوگیری از بلایای طبیعی دانست.
این مسئول با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان حج، سخنان رهبر فرزانه انقلاب در باره بیداری اسلامی را ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: حجاج ایرانی نقش مهمی در بیداری اسلامی ایفا می‌کنند که باید با تبعیت از سخنان مقام عظمای ولایت تلاش کنند تا از هرگونه تفکرات مادی در حج به دور بوده و تنها به فکر ارتقای سطح معنوی خود باشند.
حافظ‌نیا ایجاد آمادگی معنوی در انسان و پرداخت خمس اموال را دو عامل مهم و اساسی قبل از زیارت خانه خدا دانست و متذکر شد: حجاج قبل از تشرف به خانه خدا باید اموال خود را با راهنمایی مراجع پاک کرده و بدون دغدغه راهی خانه خدا شوند.
امام جمعه موقت آستارا که این بخش از سخنان خود را به زبان آذری تصریح کرد، سیاست حجاب ستیزی دولت آذربایجان را مذموم و تاسف‌بار خواند و متذکر شد: حجاب و عفاف نص صریح قرآن است و هر کس با حجاب مقابله کند با خدا و رسول خدا به دشمنی پرداخته است.
وی با انتقاد از دستگیری معترضان مسلمان و غیرتمند برادران آذری در کشور جمهوری آذربایجان به دلیل مبارزه با حجاب ستیزی این دولت، اذعان داشت: دولتمردان جمهوری آذربایجان باید از تاریخ عبرت بگیرند و به یاد بیاورند زمانی که رضاخان ملعون می‌خواست با زور و سرنیزه حجاب را از سر زنان پاک ایرانی بردارد، ولی موفق نشد و در نهایت با فلاکت و انزوا از بین رفت.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول