اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

همه در ایجاد امنیت جامعه سهیم هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: وظیفه همه آحاد جامعه است که هر کس به سهم خود در ایجاد امنیت سهیم بوده و همه تلاش خود را به کار بگیرد.

همه در ایجاد امنیت جامعه سهیم هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اوصاف متقین در کلام امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: امام علی(ع) با بیان این جمله که «فَاِذا مَرُّوا بِآیَة فیها تَشْویقٌ رَکَنُوا اِلَیْها طَمَعاً، وَ تَطَلَّعَتْ نُفُوسُهُمْ اِلَیْها شَوْقاً، وَ ظَنُّوا اَنَّها نُصْبَ اَعْیُنِهِمْ»، اعلام می‌دارد که متقین چون به آیه‌اى بشارت دهنده بگذرند به مورد بشارت طمع کرده و روحشان از روى شوق به آن خیره می‌شود و گمان می‌کنند که مورد بشارت در برابر آن‌ها قرار دارد.
وی افزود: امام علی(ع) با بیان اینکه «وَ اِذا مَرُّوا بِآیَة فیها تَخْویفٌ اَصْغَوْا اِلَیْها مَسامِعَ قُلُوبِهِمْ، وَ ظَنُّوا اَنَّ زَفیرَ جَهَنَّمَ وَ شَهیقَها فى اُصُولِ آذانِهِمْ» عنوان می‌کند که متقین چون به آیه‌اى بگذرند که در آن بیم داده شده، گوش دل به آن داده و گمان می‌کنند که شیون و فریاد عذاب بیخ گوش آنان است.
خطیب جمعه ابهر در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت قوانین اجتماعی از سوی همه آحاد جامعه خاطرنشان کرد: عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی علاوه بر به خطر افتادن جان افراد جامعه، در صورت وقوع حادثه‌ای موجب به هزینه افتادن دولت و نظام می‌شود.
وی افزود: از همه موتورسیکلت‌سوران خواهانیم که نسبت به استفاده از کلاه ایمنی اهتمام داشته باشند و بدانند که استفاده از این وسیله برای حفظ جان ایشان است.
حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه اسلام دین با طراوتی بوده و برای همه امور زندگی انسان برنامه دارد، عنوان داشت: تقوا فقط به خواندن نماز شب و یا حضور در نماز جمعه نیست و انسان باید از هر آنچه که برای او مضر است دوری کند.
وی در ادامه با تاکید بر پرداخت خمس مال از سوی مردم گفت: کسی که نسبت به پرداخت خمس مال خود اقدام نمی‌کند مال این انسان نجس است و فردی که مال او حساب و کتاب ندارد و خمس آن را پرداخت نمی‌کند همه مال او نجس است.
امام جمعه ابهر به فرا رسیدن میلاد امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: امام رضا(ع) مسئله ولایت و امامت را زنده کرد و همگان باید بدانند که ولایت‌فقیه تتمه ولایت ائمه است.
وی افزود: اگر کسی در دلش نسبت به ولایت‌فقیه شبهه ‌و تردید داشته باشد دچار مشکل می‌شود.
رحیمی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای انتظامی در سطح کشور اظهار داشت: نیروی انتظامی سازمانی برای مقابله با تهدیدهای فردی و اجتماعی بوده و این نیروها ماموریت امنیت کشور را بر عهده دارند.
وی اضافه کرد: بدون حضور و تلاش نیروهای انتظامی امنیت جامعه از بین می‌رود که وظیفه همه آحاد جامعه است که هر کس به سهم خود در ایجاد این امنیت سهیم بوده و همه تلاش خود را به کار بگیرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول