اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

امید مسلمانان جهان به جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به سمتی حرکت می‌کنیم که امید مسلمانان جهان به جمهوری اسلامی است.

امید مسلمانان جهان به جمهوری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، شهاب‌الدین صدر پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران سلطانعلی بن امام محمد باقر‌(ع) در مشهد اردهال از توابع این شهرستان، وظیفه ملت و دولت ایران را در قبال جهان اسلام در مقایسه با گذشته سنگین‌تر خواند و اظهار داشت: همه کشورهای اسلامی به سوی اسلام حرکت کرده و چشم امید به جمهوری اسلامی ایران دوخته‌اند که امید است این امیدواری تبدیل به ناامیدی نشود.
وی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی و مقام عظمای ولایت در قلب همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان نفوذ کرده و روز به روز بر عمق این انس و علاقه افزوده می‌شود.
رئیس نظام پزشکی کشور خیزش‌ها و انقلاب‌های برپا شده در آفریقا و خاورمیانه را برخاسته از بیداری اسلامی و الهام گرفته از ولایت و ائمه اطهار‌(ع) دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که بیشترین مبارزه علیه اسلام توسط استکبار به منظور ایجاداسلام‌هراسی و اسلام‌گریزی در ملت‌ها صورت گرفته اما تأثیری بر افکار عمومی نداشته و عشق و ارادت به اهل‌بیت‌(ع) روز به روز در دل مسلمانان بیشتر می‌شود.
به گفته وی این همه در صورتی است که استکبار جهانی طی 32 اخیر تمام انواع تحریم‌ها را علیه نظام جمهوری اسلامی به اجرا درآورده اما نتوانسته از صدور این انقلاب به جهان اسلام جلوگیری کند.
 صدر در ادامه با تأکید بر جایگاه شایسته اهل‌بیت‌(ع) در نظام هستی تصریح کرد: از افتخارات ملت ایرانی میزبانی امام رضا(ع) و فرزندان اهل‌بیت‌(ع) و عشق و ارادت به آن بزرگواران است.
 وی با اشاره به سنت تاریخی مذهبی قالیشویان یادآور شد: برپایی مراسم عزاداری سلطانعلی بن امام محمد باقر‌(ع) پس از 13 قرن در دومین و سومین جمعه مهرماه با چنین شور و هیجانی برخاسته از همین ارادت و عشق به ائمه اطهار (ع) است.
 وی با اشاره به عرضه همه امور عالم هستی به امام عصر(عج) و اهل بیت عصمت و طهارت اضافه کرد: شناخت این بزرگواران یک ضرورت است چراکه هل بیت(ع) مربوطه به زمان و مکان معینی نیست و متعلق به همه دوران‌ها از آغاز تاانتهای خلقت است.
 گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، بر اساس سنت دیرینه به مناسبت سالگرد هفتمین روز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) با عنوان سوگواری "جمعه نشلجی‌ها" در سومین جمعه از مهرماه در مشهد اردهال کاشان برگزار شد. 
مردم روستای نشلج کاشان امسال نیز بر اساس یک سنت مذهبی بعد از مراسمی که در مسجد جامع
نشلج برگزار شد، در دسته‌ها و هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با پای پیاده راهی مشهد اردهال شدند و در صحن و بارگاه فرزند بلافصل امام‌ محمد باقر(ع) به عزاداری پرداختند.
در این آئین که یک هفته بعد از مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان با حضور زائران کاشانی و مسئولان این شهرستان برگزار شد، شرکت‌کنندگان در این مراسم با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در سوگ حضرت سلطانعلی، فرزند امام محمد باقر(ع) که همچون جدش امام حسین(ع) مظلومانه به شهادت رسید، اشک ماتم ریختند.
عزاداران روستای نشلج در شامگاه این روز و در راه بازگشت از مسیر پنج کیلومتری مشهد اردهال به روستا در مکانی به نام قدمگاه آن حضرت توقف و از او طلب حاجت می‌کنند.
مراسم جمعه نشلجی‌ها بیش از یک هزار سال سابقه دارد و روستای نشلج دارای مراسم معنوی و عزاداری ویژه و سنتی است که در شهرستان کاشان زبانزد خاص و عام است، زیرا در زمان شهادت آن حضرت سه تن از اهالی روستای نشلجدر رکابش به شهادت رسیدند.
روستای نشلج که کوه اردهال را در برگرفته در ۴۲ کیلومتری جنوب غربی کاشان و در پنج کیلومتری شهادتگاه امامزاده سلطانعلی(ع) است. این روستا با بیش از ۳ هزار نفر پرجمعیت‌ترین روستای شهرستان کاشان به شمار می‌آید.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول