اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان خدابنده خبر داد:

آمادگی خدابنده برای برگزاری سرشماری 90

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خدابنده از آمادگی شهرستان خدابنده برای برگزاری مطلوب سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال جاری خبر داد.

آمادگی خدابنده برای برگزاری سرشماری 90
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نورالدین رفیعی شامگاه چهارشنبه در ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: شهرستان خدابنده دارای پنج شهر، چهار بخش و 23 آبادی است که می‌طلبد تمهیدات لازم برای برگزاری سرشماری مطلوب در شهرستان صورت گیرد.
وی با بیان اینکه جلسات متعددی برای برگزاری مطلوب سرشماری در شهرستان تشکیل شده است، افزود: جلسات هماهنگی و تعیین اولویت‌های در شهرستان تاکنون دنبال شده است.
فرماندار شهرستان خدابنده تصریح کرد: فضا و مکان مناسب برای ستاد سرشماری شهرستان در نظر گرفته شده و همه امکانات و تجهیزات برای طرح سرشماری آماده شده است.
وی از اختصاص فضاهای آموزشی از جمله فضای دانشگاه پیام نور در شهرستان برای برگزاری سرشماری خبر داد و گفت: آمادگی لازم برای برگزاری سرشماری در شهرستان وجود دارد.
همچنین مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه از اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها استان در برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن خبر داد و تصریح کرد: برگزاری نشست‌های مختلف با مطبوعات، اطلاع‌رسانی مطلوب به همشهریان، برگزاری جلسات کارشناسی از برنامه‌های استان در این زمینه است.
امید مقدم با بیان اینکه استان زنجان از استان‌های پیشگام در راستای برنامه‌ریزی برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن است، افزود: 3هزار و 200 نفر بر اساس فراخوان ارائه شده در این طرح شرکت کرده و کلاس‌های آموزشی برای آنان برگزار می‌شود.
وی میانگین نمره‌های کسب شده در کلاس‌های آموزشی این طرح را 91.6 دانست و یادآور شد: استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها برتر است.
مدیرکل اطلاعات و آمار استانداری زنجان ادامه داد: نخستین سرشماری آمار و نفوس کشور در سال 1335 انجام شد و پس از آن در مقاطع 10 ساله تداوم یافت و از سال 85 با دستور رئیس جمهور، این مقطع پنج ساله شد.
وی گزارشی از اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته در راستای اجرای این طرح در سطح کشور و استان ارائه کرد و گفت: در سطح کشور 450 ستاد و بیش از 100 هزار نیروی اجرایی، ستادی و نظارتی و در سطح استان 9 ستاد و 1500 نفر نیرو مدیریت و سازماندهی شده ضمن آنکه بیش از90 هزار نفر نیرو در سطح کشوری و بالغ بر یک‌هزار و 400 نفر در سطح استان آموزش می‌بینند.
امید مقدم یادآور شد: هفتمین سرشماری آمار نفوس و مسکن کشور از تاریخ دوم تا بیست و دوم آبان سال جاری در کشور اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول