اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توپ بازی 2 نهاد در گرمای 40 درجه؛

دانش‌آموزان آموزشگاه معراج 2 هفته دیگر منتظر باشند

خبرگزاری فارس: در شرایطی که کماکان مشکل برق آموزشگاه 16 کلاسه معراج میناب رفع نشده، اداره نوسازی مدارس هرمزگان در نامه‌ای به خبرگزاری فارس از واریز هزینه انشعاب برق این واحد طی سال 88 به حساب شرکت توزیع برق خبر داده است.

دانش‌آموزان آموزشگاه معراج 2 هفته دیگر منتظر باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، طی انتشار خبری در این خبرگزاری مبنی بر عدم برخوردای آموزشگاه 16 کلاسه معراج در میناب که به عنوان بزرگ‌ترین پروژه هفته دولت در این شهرستان با حضور معاون امور عمرانی استاندار و مدیر کل نوسازی مدارس هرمزگان به بهر‌ه‌بردای رسیده است، اداره کل نوسازی، تجهیز و ساخت مدارس هرمزگان طی نامه‌ای به خبرگزاری فارس خبر داده است که هزینه انشعاب برق این آموزشگاه را طی سال‌های گذشته به حساب شرکت توزیع برق واریز کرده است.
در بخشی از این نامه آمده است: اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در تاریخ 11/12/88 هزینه انشعاب برق مدرسه مذکور را به شماره حساب شرکت توزیع برق واریز و حتی در راستای تسریع در رفع مشکل برق مدرسه مذکور، ساختمان پست برق را نیز که جز تعهداتش نبوده احداث کرده است.
در ادامه این نامه آورده شده است: مبرهن است اداره کل نوسازی مدارس پیرامون انتقال نیروی برق به آموزشگاه 16 کلاسه میناب هیچ گونه کوتاهی نکرده است.
همچنین در این نامه تاکید شده است: اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان لیست پروژه‌های فاقد انشعاب برق را طی نامه‌ای به شماره 13359-2/90/16 مورخ 01/05/1390 با عنوان موضوع "مدارس فاقد انشعاب برق در هرمزگان" به شرکت توزیع برق استان اعلام کرده و طی جلسه‌ای که در تاریخ 23/5/90 تحت عنوان بازگشایی مدارس در محل استانداری هرمزگان تشکیل شد مقرر شده است، شرکت توزیع برق استان تا قبل از مهر ماه نسبت به تامین برق مورد نیاز مدارس اعلام شده توسط اداره کل نوسازی مدارس استان اقدام کند.
 
*این در حالی است که به نظر می‌آید مدیر عامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان با وجود ماده‌ای قانونی مبنی بر "معافیت مدارس از پرداخت حق انشعاب برق"، در سفر اخیر خود به میناب در پاسخ به خبرنگاران مستقر در این شهر پیرامون "چرایی عدم اتصال آموزشگاه معراج به شبکه برق" به نحوی توپ را در زمین اداره نوسازی مدارس انداخته است و با بیان اینکه اداره نوسازی مدارس استان هرمزگان در زمینه برق‌رسانی به مدارس نوساز به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: اقدامات دیر هنگام این اداره موجب بروز این دسته نواقص در مدارس سراسر استان شده است.
رسول وجدانی در ادامه سخنان خود گفته است: در ابتدای شهریورماه جاری تعداد 123 واحد آموزشی به شرکت توزیع برق برای دریافت انشعاب معرفی شده است که حتی 50 درصد از این تعداد بدون دریافت هزینه انشعاب برق‌دار شده‌اند.
وی همچنین وعده داده است مشکل برق آموزشگاه معراج تا پایان مهرماه رفع شود.

*لازم به ذکراست براساس ماده 112 قانون بودجه سال 1390 تمامی مدارس و مراکز آموزشی از پرداخت تمامی هزینه‌های انشعاب آب، برق و فاضلاب معاف هستند.
 
حال که قصد مقصر کردن هیچ کدام از نهادهای طرف درگیر در این موضوع را نداریم، بدون توجه به قوانین و خودداری از نشانه رفتن انگشت اتهام به آن طرف و این طرف، انتظار می‌رود مسئولان با درک شرایط آب و هوایی استان و به ویژه شهر میناب همان گونه که تاکنون تلاش‌ها و زحمات عدیده‌ای را در این زمینه داشته‌اند، نسبت به رفع مشکل موجود نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن کمک کنند.
به گفته یکی از مسئولان آموزشگاه معراج این آموزشگاه در حالی که از جریان انرژی برق بی‌بهره است دارای حدود 30 دستگاه کولر و پنج دستگاه اسپیلت در کنار شش کارگاه فنی است.
وجود کارگاه‌های فنی و سیستم‌های رایانه‌ای و تعداد یاد شده دستگاه‌های خنک کننده در این مدرسه 16 کلاسه که به عنوان هنرستان دخترانه مورد استفاده قرار گرفته است، نشان از نیاز مبرم این آموزشگاه به جریان برق دارد، حال اینکه چرا مسئولان حاضر شده‌اند این پروژه را به طور ناقص افتتاح کنند نیز خود جای بسی سئوال دارد که انتظار می‌رود در این راستا نیز جوابگوی افکار عمومی باشند.

==========
امیرحسین توانگر
==========
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول