اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان پاسخگو باشند؛

سرنوشت نامعلوم مجتمع فرهنگی "عدالت و امید" میناب

خبرگزاری فارس: ساخت و ایجاد مجتمع فرهنگی در میناب از جمله مصوبات دور دوم سفر کابینه به هرمزگان است که تاکنون پیشرفتی در اجرای پروه مذکور با توجه به نیازها و تقاضاها دیده نمی‌شود.

سرنوشت نامعلوم مجتمع فرهنگی "عدالت و امید" میناب
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، در اسفندماه سال 1388 همگام با سفر هیئت دولت به هرمزگان و با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کلنگ‌ مجتمع فرهنگی "عدالت و امید" که از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان بود در میناب به زمین زده شد اما کماکان خبری از ساخت این مجتمع نیست.
شهرستان میناب دومین شهر برزرگ و مهم استان هرمزگان پس از بندرعباس به شمار می‌رود که به لحاظ وجود هنرمندان خوش ذوق و نیز استعدادهای فراوان هنری در آن، همواره در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری که در جای جای ایران برگزار می‌شود مقام‌های قابل توجهی را کسب کرده و می‌کند.
اگر گفته شود بخش اعظمی از موفقیت‌های عرصه فرهنگ و هنر هرمزگان توسط جوانان میناب به دست می‌آید، سخن گزافی بر زبان رانده نشده، اما این مطلب سئوالی را به ذهن می‌آورد و آن این است که تاکنون چقدر به هنرمندان این شهرستان توجه شده است.
قرار بود با افتتاح پروژه بزرگ مجتمع عدالت و امید در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع و زیر بنای هزار و 100 با سالن آمفی‌تئاتر 500 نفری با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال شاهد جهش خوب فرهنگی در منطقه باشیم ولی خبری از عملیاتی شدن این طرح نیست.
در همین راستا در سفر اخیر مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان به میناب خبرنگاران و اصحاب رسانه در این شهرستان در پی سئوال از آخرین وضعیت امور مجتمع یاد شده برآمدند که متاسفانه، مدیر یاد شده آنگونه که باید در این راستا توضیحات لازم را ارائه نداد.
نباید تلاش هنرمندانی که ماه‌ها و سال‌ها برای خلق آثار با حداقل امکانات تلاش می‌کنند را فراموش کرد و در همین راستا از مسئولان انتظار می‌رود همانند گذشته و با سرعت بیشتر به امور این قشر رسیدگی و مسئولیت خود را در قبال قشر فرهنگ و هنر را فراموش کنند چرا که مبدع و خالق آثار و مطرح شدن استان در میادین مربوطه همین هنرمندان هستند.
این نمی‌تواند درست باشد که وقتی از مدیر ارشد حوزه فرهنگ و هنر استان در مورد یک پروژه پرسیده می‌شود، وی با جمله "من برای مصاحبه نیامده‌ام" جواب نمایندگان افکار عمومی را بدهد.
هر چند تاکنون کارهای متعددی در عرصه فرهنگ و هنر میناب توسط مسئولان صورت گرفته و جامعه نیز قدردان این توجهات است اما امید است با تدبر و درایت مسئولان بیش از پیش شاهد رسیدگی و توجه بیشتر به مقوله تامین نیازهای هنرمندان در شهرستان‌ها و به ویژه روشن شدن تکلیف مجتمع‌هایی همانند "عدالت و امید" این شهرستان باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول