اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت فارس/

نیاز فوری ‌محور میناب ـ سندرک به اورژانس بین جاده‌ای

خبرگزاری فارس: احداث و استقرار اورژانس جاده‌ای در جاده میناب سندرک با توجه به وقوع مکرر حوادث در این محور یکی از ضروریات است.

نیاز فوری ‌محور میناب ـ سندرک به اورژانس بین جاده‌ای
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مصدومان حوادث جاده‌ای در محور پر تردد شهرستان میناب به سمت سندرک و بشاگرد احداث و استقرار اورژانس جاده‌ای 115 نیاز شدید این محور است.
امروزه جاده‌های ارتباطی بین شهرها، روستاها و مناطق در هر کشوری نقش مهم و سازنده‌ای را در شتاب بخشی به روند پیشرفت در آن کشور دارند و به همین لحاظ باید زیرساخت‌های لازم نیز به نحو مطلوبی فراهم شود که در این میان اورژانس‌های جاده‌ای یکی از این زیرساخت‌هاست.
جاده میناب به سمت سندرک یکی از جاده‌هایی است که به دلیل حجم بالای ترافیک در آن و آمار بالای مصدومان تصادفی، نیاز مبرم به راه اندازی یک واحد اورژانس جاده‌ای در آن به شدت ملموس و احساس می‌شود.
وجود این پایگاه موجب به موقع رساندن مصدومان و حادثه دیدگان به مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات می‌شود.
استقرار اورژانس جاده‌ای در این جاده بسیار مهم و جای تعجب است که در مسیر این جاده خبری از اورژانس بین راهی نیست.
با توجه به این که استاندارد فاصله پایگاه امدادی بین جاده‌ای باید 30 تا 35 کیلومتری هر شهر باشد بهترین مکان برای احداث این پایگاه نیز در همین فاصله در جاده میناب به سندرک است چرا که می‌تواند سمت کریان، راونگ و سندرک و هم خود جاده را تحت پوشش قرار دهد.
برخی از صحبت‌های مسئولان در محافل رسمی و نیمه رسمی حاکی از آن است که عده‌ای به دنبال این هستند تا این پایگاه را در پوسته شهر سندرک احداث و راه‌اندازی کنند که به نظر می‌آید این چندان جالب و کارشناسی شده نباشد و تحقیقات و تجربه نیز نشان داده که هر گاه پایگاه امداد جاده‌ای درون شهرهای کوچک قرار گرفته وظیفه ذاتی‌اش که جابجایی مصدومان تصادفی و بیماران قلبی است به فراموشی سپرده و تنها نقش بیماربر پیدا کرده است.
هم اکنون کار جابجایی مصدومان ترافیکی و تصادفی در این محور را مرکز 115 میناب انجام می‌دهد و کنکاش‌ها و تحقیقات بیانگر این است که اورژانس 115 میناب از نظر نیرو نیز در مضیقه بوده و از نیروی کافی برخوردار نیست.
نقش اورژانس بین راهی در کاهش تلفات جاده‌ای بسیار مهم و اساسی است و می‌طلبد که مسئولان در راستای افزایش شمار پایگاه‌های اورژانس 115 جاده‌ای در نقاط حساس و مورد نیاز، توجه لازم را داشته باشند.
حضور به موقع اکیپ‌های اورژانس جاده‌ای در جاده‌های کشور و فعالیت و خدمات آنان به هنگام بروز حادثه و اتفاق و همین طور در نحوه جابجایی مصدومین و رساندن آنان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌تواند جان هموطنان را از خطر حتمی نجات دهد.
شهرستان میناب یک پایگاه مرکزی 115 مستقر در محوطه بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)، یک پایگاه شهری واقع در بلوار امام مقابل انتقال خون و دو پایگاه بین جاده‌ای در هشتبندی و چاه شیرین دارد.

==============
 یادداشت: علی ذاکری
==============
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول