اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور دانش‌آموزان در کلاس‌هایی با دمای بالای 40 درجه؛

بزرگ‌ترین پروژه آموزشی میناب فاقد برق است

خبرگزاری فارس:بزرگ‌ترین پروژه آموزشی میناب که در هفته دولت به افتتاح شد، به دلیل برخوردار نبودن از سیستم برق، و گرمای بالا هوا اعتراض والدین و دانش‌آموزان را در پی داشته است.

بزرگ‌ترین پروژه آموزشی میناب فاقد برق است
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، واحد آموزشی "16 کلاسه معراج" که هم‌اکنون هنرستان دخترانه پویش در آن مستقر شده به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص و بزرگ‌ترین پروژه آموزشی میناب در هفته دولت امسال با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیر کل نوسازی مدارس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
با آغاز فعالیت کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید مشکل برق این مدرسه به علت نداشتن پست مستقل برق، در صدر صحبت‌ها و گلایه‌های دانش آموزان و اولیای آنان است.
با توجه به گرمی هوا و مشکل برق این مدرسه، حاضر شدن و نشستن در کلاس برای دانش آموزان دختر و معلمان با پوشش خاص زنانه و چادر و مقنعه و مانتو، سخت و دشوار شده که می‌توان گفت به طور یقین بر کیفیت یادگیری و آموزش نیز تأثیرات نامطلوبی دارد.
برخی گفته‌ها از آن حکایت دارد که به علت کمبود فضا و مکان آموزشی از این واحد که دارای مشکل برق است استفاده می‌شود، اگر فرض بر همین گرفته شود باید پرسید چرا پروژه‌‌‌های که تا هم‌اکنون مشکل برق که یکی از پیش نیازها و زیر ساخت‌های مهم هر طرح به شمار می‌رود در لیست طرح‌های قابل بهره‌برداری قرار می‌گیرد و در هفته دولت به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آموزشی شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.
جالب این که امام جمعه میناب نیز حتی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در ایام هفته دولت نسبت به افتتاح پروژه‌های ناقص هشدار داد و گفت بهره‌برداری از طرح‌های ناقص سبب دلسردی و بدبینی مردم می‌شود.
از آنجا که  احداث این واحد آموزشی، جای بسی قدردانی دارد اما، این را هم نباید فراموش کرد که نشان دادن عیب‌ها در کنار محاسن سبب کاهش مشکلات و ساخت جامعه‌ای بهتر می‌شود و این رسالت اصحاب رسانه و نمایندگان افکار عمومی در هر جامعه‌ای است.
در تحقیقات میدانی خبرنگار فارس مشخص شد، برخی حل نشدن این مشکل را به گردن استانداری، عده‌ای آن را به عهده اداره کل نوسازی مدارس و برخی دیگر پیمانکار و شرکت توزیع برق هرمزگان را مقصر می‌دانند.
در این میان هدف مقصر کردن کسی نیست، اما امید این است که با درایت و چاره اندیشی مسئولان به ویژه استاندار ساعی این مشکل به سرعت بر طرف و همچنین در ادامه سرنوشت نامعلوم بسیاری از مصوبات هیئت دولت در دومین شهر بزرگ استان نیز مشخص شود.
عباس پیروی‌منش مدیر آموزش و پرورش میناب نیز اظهار کرد: این مشکل در دست بررسی و پیگیری قرار دارد.
پر واضح است که مشکلات در زمانی بسیار طولانی ایجاد شده و راه حل‌های سریعی برای مرتفع کردن آنها وجود ندارد اما، روند و پیشرفت کند استخر سرپوشیده شنا، وضعیت نامعلوم ورزشگاه 10 هزار نفری خلیج فارس، قصه کارخانه پودر آلومینا بندزرک و داستان مجتمع فرهنگی عدالت و امید از دغدغه‌ها و خواسته‌های به حق مردم میناب است که نیاز به پیگیری و روشن سازی دارند.

==============
یادداشت از علی ذاکری
==============
انتهای پیام،/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول