اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر امور خارجه:

گردشگری دینی می‌تواند تمام مشاغل را پوشش دهد

خبرگزاری فارس: معاون کنسولی وزارت خارجه گفت: گردشگری دینی می‌تواند تمام مشاغل را پوشش دهد.

گردشگری دینی می‌تواند تمام مشاغل را پوشش دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، حسن قشقاوی با اشاره به لزوم ترویج گردشگری دینی و باز تعریف این صنعت با نگاهی نو اظهار داشت: گردشگری دینی دارای فواید اقتصادی و فرهنگی، مادی و معنوی زیادی است.
معاون کنسولی وزارت خارجه و سخنگوی سابق این وزارتخانه با بیان اینکه در دهه‌های گذشته رشد صنعت گردشگری سرعت شگرفی را بخود گرفته، پیش‌بینی کرد: روند این رشد در قرن 21 شتاب بیشتری می‌گیرد و همه مشاغل را پوشش دهد به‌گونه‌ای که حتی از صنایع تولیدی نیز پیشی بگیرد.
معاون کنسولی وزارت خارجه با اشاره به اینکه در سال 2000 میلادی جمهوری اسلامی ایران میزبان وزاری گردشگری کشورهای عضو کنفرانس اسلامی(OIC) بود، افزود: در آن اجلاس گردشگری دینی با محوریت پاسداری از میراث و ارزش‌های دینی و تمدنی، جلب توجه جهانیان به آثار کهن موجود در کشورهای اسلامی، تسهیل در امر تردد اتباع و زوار اماکن مذهبی، به ثبت‌رساندن آثار ملی و سایر آثار در یونسکو تعریف و تبین شد.
قشقاوی گفت: با توجه به اینکه برای اشاعه گردشگری دینی مقتضی موجود و مانع مفقود است، افزود: حتی برخی از کشورها که رویکرد لائیک دارند نیز به دنبال گسترش صنعت حلال و توریسم اسلامی هستند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند پایه‌گذار هتل‌های اسلامی که در آن به ارزش‌ها توجه شده و محرمات کنار گذاشته شده است، محسوب شود.
وی با اشاره به احیای مذهب در جهان و افزایش تعداد گردشگران دینی در مذاهب مختلف بودیسم، هندویسم و... خصوصاً در بین مسلمانان، از رشد چشمگیر آمار گردشگری دینی در جهان خبر داد.
معاون کنسولی وزیر خارجه با اشاره به لغو روادید با سوریه، نخجوان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، کنیا و... گفت: سیاست دولت بر تسهیل آمد و شد اتباع دیگر کشورها به‌ویژه مسلمانان به ایران است و می‌خواهیم همه علاقه‌مندان بتوانند به آسانی از کشور دیدن نمایند به همین دلیل هم به کنسولگری‌هایمان اختیار صدور ویزای فوری و گاهاً مجانی را داده‌ایم و هم برای حجاج کشورهای همسایه ویزای با روادید دوبار ورود با پرداخت هزینه کم را صادر می‌نمائیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول