اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:

گردشگری دینی مشهد سرآمد سایر اماکن متبرکه است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: گردشگری دینی در مشهد، سرآمد سایر اماکن متبرکه است و این شهر شایسته‌ترین مکان برای آغاز بررسی علمی گردشگری زیارت است.

گردشگری دینی مشهد سرآمد سایر اماکن متبرکه است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، مرتضی طاهریان ‌‌اظهار داشت: برگزاری همایش بین‌المللی گردشگری دینی و توسعه‌ فرهنگ زیارت می‌تواند منشأ خیر و برکاتی برای توسعه‌ گردشگری دینی به شمار رود و طراحی و برنامه‌ریزی برای این برنامه باید با مقدمات بسیار سنجیده و حساب شده‌ای صورت بگیرد و به مراحل اجرایی برسد تا امکان بهره‌مندی از برکات آن برای علاقه‌مندان به موضوعات دینی و مذهبی فراهم شود.
وی از تشکیل کارگروه‌های علمی و کارشناسی در این خصوص ابراز خرسندی کرده و اظهار داشت: آستان قدس رضوی با سوابق درخشان خود در حوزه‌ فعالیت‌های فرهنگی و علمی باید مدیریت محوری و مرکزی این مجموعه را به خوبی به دست بگیرد.
طاهریان با بیان این مطلب که فرهنگ زیارت از صدر اسلام با روحیه‌‌ مسلمانان و به‌ویژه شیعیان جهان آمیخته است، عنوان کرد: زیارت ائمه‌ معصومین (ع) ریشه در اعماق تاریخ وجودی این بزرگواران دارد و مربوط به سال‌های اخیر نیست.
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی با توجه به ارائه‌ خدمات به خیل عظیمی از زائران با چالش‌ها و مسائل مربوط به زیارت آشنایی بیشتری داشته و برگزاری این همایش توسط این نهاد مقدس بسیار سنجیده شده است چرا که این مجموعه به انتظارات و خواسته‌ها و خدمات زائران در حوزه‌های مختلف کارشناسی و اجرایی کاملاً مشرف است.
وی به ضرورت همکاری نهادهای دیگر دولتی و خصوصی با آستان‌قدس رضوی تأکید و بیان داشت: شایسته‌ترین نهاد برای مدیریت این حرکت، آستان قدس رضوی است و دستگاه‌های دیگر خصوصی و دولتی از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی نیز در زمینه مسائل هتل‌داری، خدمات، سرویس‌دهی شهری و ... نیز باید با الگو قرار دادن این مجموعه متبرک با آن به همکاری بپردازند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول