اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیم نگاهی به عملکرد شورای ورامین؛

شوراها میوه درخت انقلابند

خبرگزاری فارس: نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام شوراهاست که به فرمان حضرت امام (ره) در مورد تشکیل « شورای انقلاب» در کوران انقلاب و قبل از تشکیل نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.

شوراها میوه درخت انقلابند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام شوراهاست که به فرمان حضرت امام (ره) در مورد تشکیل «شورای انقلاب» در کوران انقلاب و قبل از تشکیل نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.
امروز شوراها به تمام ارگان‌ها و ادارات وارد شده و تمام امور مملکت به صورت شورایی اداره می‌شود و در بین شوراها مهم‌ترین آنها از نظر اهمیت قانونی و اجرایی، مجلس شورای اسلامی و از نظر تعداد اعضا، شوراهای اسلامی شهر و روستا با 110 هزار عضو به عنوان بزرگ‌ترین شورای کشور فعالیت می‌کنند ولی لازم به ذکر است که با وجود تأثیر فراوان شوراهای اسلامی شهر و روستا و نقش چشمگیر آنان، شوراها در ابتدای راه بوده و به علت 20 سال وقفه هنوز به بلوغ واقعی خود نرسیده‌اند.
لذا لزوم تلاش و کار خستگی‌ناپذیر آنان ملموس است تا به حول و قوه الهی به جایگاه واقعی خود که همان «مجالس قانون‌گذاری محلی» است، برسند.

* اما شورای شهر ورامین!
شورای شهر ورامین از هفت عضو و هفت فامیل و قومیت مختلف و با هفت سلیقه مختلف تشکیل شده است. این قومیت‌ها نشان از غنای فرهنگی مردم ورامین است که از قومیت های مختلف اصیل ایرانی با سابقه درخشان فرهنگی و مذهبی تشکیل شده و نماد مشخصه این غنای فرهنگی، ابنیه چند صد ساله تاریخی و آثار چند هزار ساله میراث فرهنگی است.  
از طرفی می‌توان گفت دور سوم شورا که حاصل دو دوره تجربه عملی مردم ورامین در انتخابات شوراها است به عنوان دوره تکامل یافته شورای اول و دوم است که این امر موجب افتخار اعضای شورای اسلامی شهر است.
به علاوه بزرگ‌ترین افتخار اعضای شورای اسلامی شهر ورامین این است که بزرگ‌ترین تحول منطقه ورامین در دوران استثنایی شورای سوم صورت گرفته و در حال اجراست لذا جای شکرگزاری به درگاه خداوند متعال است که این منت را بر ما و مردم ما ارزانی داشت.
ارتقای سطح شهرستان به فرمانداری ویژه و استقرار نیروی انتظامی شرق استان تهران در بین 15 شهرستان استان تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ده‌ها پروژه سنگین فراهم شده، از جمله مسئله مترو و آزادراه‌هایی که از ورامین می‌گذرد و همچنین ده‌ها اداره که باید به ورامین انتقال یابد، استثنایی بودن این دوره شورا و این مقطع زمانی را نشان می‌دهد.
بیلان عملکرد چهار ساله شورای سوم مبین بسیاری از واقعیت‌هاست لذا تنها به آمار تعداد جلسات و مصوبات جلسات رسمی و کمیسیون‌های مربوطه اشاره می‌شود.
شورای بعدی و چهارم 11 یا 13 نفره خواهد بود و شایسته است نخبگان از بین مردم فهیم و انقلابی ورامین و بخصوص بانوان از هم‌اکنون خود را برای شرکت در انتخابات آینده آماده کرده و با همکاری بیشتر با شورای سوم و تشکیل شورایاری‌ها در مناطق و نیز سازماندهی و کار تشکیلاتی، خود را برای خدمت هرچه بیشتر در شوراهای اسلامی شهر و روستا آماده کنند زیرا در هر صورت، انجام کار خالصانه و تلاش شبانه‌روزی برای مردم، بزرگ‌ترین اجر معنوی را با خود داشته و هرگونه خدمت به مردم خوب و قدرشناس ورامین موجب مزید امتنان می‌شود.
آمار جلسات و مصوبات شورای اسلامی شهر ورامین از 9 اردیبهشت ماه 86 تا 9 اردیبهشت ماه 90
تعداد جلسات و مصوبات شامل 405 جلسه و 3639 مصوبه
تعداد جلسات و مصوبات کمیسیون عمران شامل 214 جلسه و 1440 مصوبه
تعداد جلسات و مصوبات کمیسیون حقوقی شامل 138 جلسه و 756 مصوبه
تعداد جلسات و مصوبات کمیسیون فرهنگی شامل 73 جلسه و 478 مصوبه
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول