اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد:

در جلسه احمدی‌نژاد با طلاب و روحانیون همدانی چه گذشت

خبرگزاری فارس: یکی از حاضران در نشست بدون خبرنگار روز گذشته رئیس جمهور با طلاب و روحانیون همدانی، از کم و کیف این جلسه خبر داد.

در جلسه احمدی‌نژاد با طلاب و روحانیون همدانی چه گذشت
حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با کم و کیف نشست دیدار طلاب و روحانیون با رئیس جمهور و مطالب عنوان شده در آن جلسه اظهار کرد: در این جلسه مطالبی از سوی نماینده ولی فقیه در استان و برخی از طلاب و روحانیون مطرح شد که رئیس جمهور نیز به آنها گوش دادند.
وی افزود: نماینده ولی فقیه در استان در ارتباط با کمبود نیرو و همچنین اعتبار سخنانی را با رئیس جمهور مطرح کردند.
امام جمعه جورقان گفت: همچنین مباحثی نیز در ارتباط با سرمایه‌گذاری وهابیت برای دین‌زدایی، فعالیت فرقه‌های انحرافی و برخی گروه‌ها برای تخریب اسلام از سوی ایشان مطرح شد.
وی اضافه کرد: نماینده ولی فقیه در پایان سخنان خود، طی یک جمله و در یک تقاضا عنوان کردند "ما از رئیس جمهور می‌خواهیم که همان احمدی‌نژاد سابق باقی بماند".
به گفته حسینی در ادامه جلسه، رئیس جمهور مطالبی را عنوان کردند که یکی از این مسائل به نیاز همه دنیا به وجود یک مصلح واقعی و اینکه ما تا چه حد می‌توانیم بسترساز این قضیه باشیم، مربوط می‌شد.
وی عنوان کرد:‌ احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود به سوء برداشت برخی از این جمله که "امام زمان هست و مدیریت می‌کند" پرداخت و گفت که "بیان این موضوع به معنای عدم قبول ولی فقیه نیست بلکه وجود ولی فقیه و رهنمودهای ایشان زمینه‌ساز پایه‌گذاری حکومت مهدوی است."
امام جمعه جورقان افزود: همچنین رئیس جمهور در ادامه این سؤال را از افراد حاضر در جلسه پرسید که چرا جذب افراد در حوزه‌های علمیه به هیچ وجه قابل قیاس با جذب دانشجو در دانشگاه‌ها نیست.
وی تأکید کرد: از آنجا که آیت‌الله محمدی، نماینده ولی فقیه در استان صحبت‌های خود را ارائه کرده بودند ما نیز جایز ندانستیم مطلبی را برای پاسخ به این سؤال بیان کنیم.
حسینی ضمن اشاره به خدمات شایان توجه دولت گفت: در این میان این سؤال مطرح است وقتی علیه حجاب مطلب می‌نویسند و مجتهد اعلم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در این رابطه اعتراض می‌کند به جای اینکه از این موضوع قدردانی شود متأسفانه از سوی مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور برخوردی همراه با کلمات توهین‌آمیز است، چه طور می‌توان انتظار داشت فضای آموزش‌های دینی و حوزوی ترویج یابد.
وی عنوان کرد: آنها با این استدلال که در حال حاضر نظام، دشمنان داخلی و خارجی فراوانی دارد خواهان عدم اعتراض نسبت به موضوعات خاص می‌شوند، در صورتی که باید در مقابل انحرافات و شبهه‌افکنی‌ها وارد عمل شد.
امام جمعه جورقان ادامه داد: در بعضی مواقع این توهم پیش می‌‌آید که برخی تصور می‌کنند دولت در حال صدور انقلاب است در حالی که اگر مراجع نباشند چه کسی باید به شبهات دینی و انحرافات برخی فرقه‌ها پاسخ دهد.
وی با اشاره اینکه رئیس جمهور نیز بر نقش مؤثر مراجع دینی اذعان دارد، افزود: این امر در ذهن ما خطور نمی‌کند که خدای نکرده، رئیس جمهور موافق افرادی باشد که به مراجع بی‌احترامی می‌کنند.
حسینی تأکید کرد: البته بهتر است از سوی ریاست جمهوری اعلام انزجاری در این گونه رفتارها صورت پذیرد چرا که این امر در تبیین این موضوع که نظر این افراد نظر رئیس جمهور نیست، مؤثر خواهد بود.
وی ادامه داد: توقع ما از رئیس جمهور این است که نه تنها در هشت سال ریاست جمهوری که برای همیشه به عنوان سرباز ولایت، در خدمت نظام و انقلاب باشد.
امام جمعه جورقان گفت: اگر برخی از افراد می‌خواهند در سایه حمایت رئیس جمهور به اعتقادات مردم لطمه بزنند، توقع داریم این موارد برای مردم تبیین و تفهیم شود.
وی افزود: همان طور که آنها به خود اجازه می‌دهند با مجتهد ما با توهین اعتراض کنند حداقل جای اعتراضی نیز برای ما بگذارند که البته اعتراض ما توهین‌‌آمیز نخواهد بود.
وی در پاسخ به اینکه رئیس جمهور در جواب این که "وی همان احمدی‌نژاد سابق باقی بماند"، چه پاسخی داد، تصریح کرد: متأسفانه ایشان مطلبی در ارتباط با این موضوع بیان نکردند در صورتی که ما علاقه‌مند به روشنگری در این زمینه و پاسخ به دغدغه‌های ذهنی طلاب و روحانیون در این مورد بودیم.
وی در پایان گفت: البته اگر در این جلسه فرصتی برای پرسش و پاسخ پیش می‌آمد بهتر و پربارتر ‌بود و می‌توانست زمینه‌ساز روشن شدن نکات مبهم باشد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول