اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

در جمع مردم همدان عنوان شد:

دعوت احمدی‌نژاد از همه کارآفرینان برای ریشه‌کنی مشکل بیکاری

خبرگزاری فارس: احمدی‌نژاد از همه کارآفرینان و دست اندرکاران دعوت کرد که با همکاری بتوانند ظرف حداکثر 3 سال ریشه بیکاری را از سرزمین ایران بکنند

دعوت احمدی‌نژاد از همه کارآفرینان برای ریشه‌کنی مشکل بیکاری
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به همدان محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم همدان اظهار داشت: دومین کاری که باید در سطح ملی انجام دهیم، ایجاد اشتغال است.

وی افزود: طی سال‌های 60 الی 66 رشد جمعیت ما بالا بوده ما معتقد هستیم این رشد به نفع کشور بوده است. امروز میلیون‌ها جوان مؤمن، پاک و تحصیل‌کرده و توانمند در اختیار ملت ایران است. سالانه بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر جوان وارد بازار کار می‌شوند، دو و نیم میلیون نفر نیز از گذشته باقی مانده است، یعنی در ابتدای دولت نهم نزدیک به 3 میلیون نفر بیکار داشتیم.

رئیس جمهوری ادامه داد: امروز خوشبختانه آمار بیکاران به دو و نیم میلیون نفر کاهش پیدا کرده است، بنابراین باید یک کار اساسی و انقلابی برای رفع مشکل بیکاری انجام شود برای این کار برنامه‌ریزی 2 الی 3 انجام شده که سالی دو و نیم میلیون شغل باید در ایران ایجاد شود. دولت تمام توان خود را بسیج کرده است.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: من از همین جا از همه کارآفرینان، مردم و جوانان دعوت می‌کنم که با دست به دست هم دادن که ظرف حداکثر 3 سال ریشه بیکاری را از سرزمین ایران بکنیم و برای همه جوانان شغل مناسب و شرافتمندانه ایجاد کنیم.

وی گفت:‌ من انتظار دارم مردم عزیز همدان که در تمام عرصه‌ها پیشتاز بوده‌اند در عرصه ایجاد شغل نیز پیشگام باشند، تا در سفر بعد مشکلی به نام اشتغال در استان وجود نداشته باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ظرفیت و توانمندی ذاتی ملت ایران این اجازه را به ما می‌دهد که در سال بتوانیم دو و نیم میلیون شغل ایجاد کنیم. اتحادیه و شورای عالی اصناف در ملاقات با ما از ما خواستند اگر شما مشکلات بیمه را حل کنید، خود اصناف کشور می‌تواند بیش از یک میلیون شغل ایجاد کند، زیرا امروز به دلیل مشکلات سخت بیمه‌ای و قوانین پیچیده آن کسی سراغ استخدام کارگر نمی‌رود.

احمدی‌نژاد افزود: کارهای کارشناسی انجام و تایید شده که این کار شدنی است.

وی تاکید کرد:‌ استان همدان می‌تواند ظرف یک سال بیش از 70 هزار شغل ایجاد کند و این در توان مردم استان است ما مصمم هستیم و همه توان خود را وارد عرصه کرده‌ایم و شبانه‌روز در خدمت مردم هستیم. من از همه ملت دعوت می‌کنم که وارد این عرصه شود تا این کار بزرگ انجام شود.

رئیس جمهور با ارائه گزارشی از سفر استانی دوره قبل گفت: در سفر قبل مجموعاً 644 مصوبه برای استان همدان صورت گرفته است که از این تعداد 371 مصوبه اجرا شده است، 200 مصوبه آن در دست اجراست و 73 مصوبه کاری نشده است. که اکثر آنها مربوط به سفر دور سوم است. انشاءالله در جلسه هیئت دولت این موانع برطرف خواهد شد تا مصوبات اجرایی شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: مطمئن هستم از جلسه دولت اخبار خوشی به مردم همدان خواهد رسید، مسائلی مانند قطار شهری همدان، آب و عمران شهری و روستایی در دستور کار دولت است.

وی خطاب به کشاورزان همدانی گفت: ما کشور کم‌آبی هستیم، ‌بنابراین باید از آب موجود بهترین استفاده انجام شود. از آنجا که 90 درصد آب در کشور ما صرف کار کشاورزی می‌شود، باید شیوه آبیاری اصلاح شود. زیرا میزان مصرف آب کشور ما 3 برابر میانگین جهانی است و با این آب می‌توان 3 برابر زمین‌های فعلی را زیر کشت برد.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه از وزیر کشاورزی خواست با توجه به شرایط استان همدان سهمیه اختصاص شده برای بهبود شیوه آبیاری از استان همدان برداشته شود و به هر مقدار که تقاضا برای تغییر شیوه آبیاری بود،‌سهمیه نامحدود داده تا شیوه‌های آبیاری در این استان اصلاح شود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگر سخنان خود به موضوع صنعت در استان همدان اشاره کرد و گفت: در این سفر برخی کارخانجات فولاد، ذوب‌آهن و سیمان افتتاح می‌شود و موانع اجرای طرح‌های دیگر در جلسه هیئت دولت برطرف خواهد شد و سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان گسترش پیدا خواهد کرد.

وی در خاتمه خطاب به مردم همدان گفت: از همه شما به دلیل بزرگواری و لطفی که به خادم خود دارید، تشکر می‌کنم، شما با حضور حماسی خود عظمت و بزرگی خود را به رخ دشمنان کشیدید و موجب عزت ملت ایران و امید مستضعفان و یأس مستکبران شده‌اید.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول