اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نهبندان خبر داد:

تأسیس کارخانه خوراک مرغ در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس‌ از تأسیس کارخانه خوراک مرغ در استان خبر داد و گفت: این مرکز همزمان با دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

تأسیس کارخانه خوراک مرغ در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا صابری ‌ظهر امروز در جلسه گردهمایی کارکنان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: بهره‌وری مهم‌ترین اصل در تولیدات اقتصادی بوده که باید به آن توجه جدی شود.
وی افزود: در این کارخانه طول زمان تولید مرغ از 2 ماه به 42 روز کاهش می‌یابد.
نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 4 هزار بیمار سرطانی در استان بی‌توجهی به بهداشت و امنیت غذایی در سالیان گذشته را یکی از عوامل مؤثر در این امر دانست و عنوان کرد: باید با کنترل مرزها جلوی ورود دام‌های آلوده به کشور برای کنترل بهداشت غذایی گرفته شود.
 
* دامپزشکی از عوامل مؤثر در امنیت غذایی یک کشور است
پیشکسوت دامپزشکی و یکی از اساتید دانشگاه نیز در این جلسه گفت: دامپزشکی از عوامل مهم و موثر در امنیت غذایی یک کشور بوده و باید به آن توجه جدی شود.
کامران افشارپاد با اشاره به جایگاه اساسی تولیدات دام در کشور، افزود: باید بهداشت و امنیت غذایی در تولیدات لحاظ و به آن توجه جدی شود.
وی با بیان اینکه بهداشت دام افراد جامعه را نیز در بر می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در دنیای امروز اگر گروهی از افراد جامعه دچار بیماری شوند بیماری به سراسر جامعه نیز گسترش پیدا می‌کند بنابراین باید به بهداشت و امنیت غذایی در کشور توجه جدی شود.
افشارپاد با اشاره به اینکه دامپزشکی پس از کشاورزی جزو مولدترین مشاغل دنیاست، عنوان کرد: تاکنون به جایگاه دامپزشکی در حد خور شأن آن توجه نشده است.
وی با اشاره به اینکه نخستین مدرسه دامپزشکی در سال 1298 توسط اداره ارتش آغاز شده است، ادامه داد: هدف از ایجاد آن حافظت از اسب‌های ترابری ارتش در آن زمان بود.
این استاد دانشگاه محدودیت آب و خاک، قیمت بالای زمین، قیمت مواج ماشین‌آلات، بالارفتن تعداد کارگر، نوسان بازار فروش، دوری منابع تولید از مراکز مصرف، بیماری‌های دام و تلفات بیش از حد و دام‌های پرهزینه با تولید غیرقابل صرفه را از عوامل منفی در اقتصاد دام عنوان کرد.
افشارپاد فزونی ظرفیت تولید، حسابداری علمی، استفاده از بازیافت‌ها، بهره‌گیری از ضایعات، تعادل سرمایه‌گذاری با نوع تولید، پایین آمدن تعداد کارگر، بهره‌گیری از توصیه‌های علمی و کنترل بیماری‌ها را از عوامل مشوق در تولید دام دانست.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول