اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد:

تحقق 30 درصد اقدامات در خصوص احیای دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انتقال آب ارس از آرزوهای دیرینه مردم منطقه است، گفت: 30 درصد اقدامات این طرح که یک طرح پمپاژ عظیم است انجام شده است.

تحقق 30 درصد اقدامات در خصوص احیای دریاچه ارومیه
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا بیگی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره اقدامات صورت گرفته برای حل مشکل زیست‌محیطی دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: مشکل دریاچه ارومیه بیشتر به تغییرات اقلیمی مربوط می‌شود اما دولت به سهم خود با اختصاص منابع برای استفاده بهنیه از منابع آبی از طریق ایجاد کشت جایگزین و اصلاح روش‌های آبیاری در این موضوع وارد شده است.
وی اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم تا پیرامون دریاچه ارومیه را از موضوع کشاورزی خارج و اراضی این حوزه بیشتر به موضوع صنعت اختصاص یابد.
بیگی ادامه داد: علاوه بر طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه و شهرهای مسیر، برای اتصال بستر رودخانه‌ها به آب دریاچه ارومیه یک جهاد همگانی در استان اعلام شده و همه شهرهای پیرامون دریاچه ارومیه در این خصوص ماموریت یافته‌اند.
وی، انتقال آب ارس را از آرزوهای مردم منطقه دانست و اظهار داشت: 30 درصد اقدامات این طرح که یک طرح پمپاژ عظیم است انجام شده و منابع اعتباری قابل توجهی برای آن اختصاص یافته است.
بیگی تصریح کرد: با اهتمام دولت امیدواریم این پروژه در مدت کوتاهی به بهره‌برداری برسد تا هم شهرها و روستاهای مسیر از آب شرب آن استفاده کنند و هم بخشی از مشکل دریاچه ارومیه حل شود.
بیگی در خصوص تصفیه‌خانه آب جلفا نیز گفت: این تصفیه‌خانه بخشی از پروژه انتقال آب ارس است که آب شرب شهرهای هادیشهر، جلفا، زنوز، مرند و دیگر شهرهای واقع در مسیر انتقال را تامین می‌کند.
وی، از پیشرفت 50 درصدی احداث این تصفیه‌خانه خبر داد و گفت: با مصوبه اخیر دولت در موضوع انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه، این طرح با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول