اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف فارس تاکید کرد:

ایجاد شوق پذیرش امر به معروف در جامعه

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: به دنبال امر به معروفی هستیم که به جای دامن زدن به دلهره و ترس، بتواند شوق پذیرش امر و نهی دینی را در مردم تقویت کند.

ایجاد شوق پذیرش امر به معروف در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، عبدالرضا خوش‌نویس در دومین دوره آموزشی مبانی امر به معروف در نی‌ریز اظهار داشت: امر به معروف یکی از حالات چهارگانه اشتیاق، خوف، گارد و یا بدون تاثیر را می‌تواند در مخاطب ایجاد کند که طبیعی است دو مورد پایانی آن نه تنها ایجاد انگیزه‌ای در مخاطب نمی‌کند بلکه به نوعی خود نوعی منکر به حساب می‌آید.
خوشنویس ابراز داشت: امر به معروفی کاربردی‌تر است که شوق پذیرش امر و نهی دینی را در مردم ایجاد کند، چرا که تنها عامل پایداری و مانایی در مورد تذکر لسانی ایجاد انگیزه درونی در مردم است.
وی گفت: اگر فردی به خاطر ترس از جان و مال و آبروی خود تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر را بپذیرد و گناه نکند، هر چند این گناه نکردن نعمتی برای او به حساب می‌آید اما به دلیل فقدان اشتیاق و انگیزه حضور در میدان عمل، نهی صورت گرفته نهی ریشه‌دار و موثری قلمداد نمی‌شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در ادامه تصریح کرد: یکی از اهداف بزرگ ما براساس تشخیص به جا و امر رهبر معظم انقلاب این است که تلاش کنیم امر به معروف را به سبد فرهنگ عمومی مردم اضافه کنیم.
خوشنویس در ادامه ضمن برشماری مصادیق این مطالبه مقام معظم رهبری بیان داشت: همان‌گونه که توده مردم به علم و تحصیل، بهداشت روح و روان اعتقاد دارند و خانواده را نهادی ارزشی تلقی می‌کنند و به دیگران و همنوعان خود احترام می‌گذارند باید با همین نگاه تلاش کنیم امر و نهی دینی را به طور کامل به سبد فرهنگ عمومی مردم اضافه کنیم.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با اشاره به جایگاه موثر و غیر قابل انکار فکر در تولید فرهنگ عمومی اضافه کرد: هر گاه در جامعه، فکر جمعی عامل ایجاد فرهنگ عمومی شده است، فرهنگ پایدارتر و منسجم‌تری را شاهد بوده‌‌ایم و ما نیز در صدد آن هستیم تا بر اساس عامل فکر، فرهنگ مطلوب خود را به جامعه منتقل کنیم.
به گزارش فارس، تا کنون بیش از 14 هزار نفر از معتمدان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با شرکت در دوره‌های آموزشی امر به معروف با اصول و روش‌های اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر آشنا شده‌اند.
انتهای پیام/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول