اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه نیر:

امر به معروف اصلاح جامعه از رذیلت‌ها است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه نیر گفت:‌ توجه به امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت اصلاح واقعی جامعه از رذیلت‌ها و بسیاری از آلودگی‌ها است که ممکن است آثار آن در بخش‌های دیگر جامعه را دچار تهدید کند.

امر به معروف اصلاح جامعه از رذیلت‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم علیپور عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیر اظهار داشت: غفلت از این فریضه در سال‌های اخیر به بسیاری از آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی دامن زده است و به جرأت می‌توان گفت ریشه بسیاری از بداخلاقی‌ها و بدحجابی‌های جامعه ناشی از نادیده گرفتن این اصل و فریضه واجب الهی است.
وی با یادآوری این‌که فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امری ضروری و همگانی است، تصریح کرد:‌ ما در تلاش هستیم در تمامی پایگاه‌های بسیج در شهرها و روستاها گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر را راه‌اندازی کنیم تا با ظواهر مشهود منکر و فساد مبارزه شده و جلوی ترویج آن گرفته شود.
این مقام مسئول هرگونه بی‌توجهی و غفلت به این موضوع را مقدمه انحراف و دوری از مسیر حقیقی اعلام کرد و ادامه داد: سلامت جامعه را اقامه این فریضه تضمین می‌کند و اجازه نمی‌دهد جامعه در مسیر رشد و تعالی خود دچار آسیب و برخی کجی‌ها شود.
علیپور خاطر‌نشان کرد: ‌در امر به معروف و نهی از منکر شیوه عمل دارای اهمیت والایی است به طوری که بهره‌گیری از شیوه‌های صحیح نیاز به درگیری و برخورد ندارد بلکه با ابزار محبت، تعامل و تذکر زبانی می‌توان بیشترین تأثیر را بر مخاطب گذاشت.
وی عمل به این فریضه واجب الهی را وظیفه همگانی و تکلیف شرعی اعلام کرد و گفت:‌ مقدمه هلاکت یک جامعه از بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر شروع می‌شود و آرزوی دشمن این است که امت اسلامی نسبت به این فریضه بی‌توجه بوده و غفلت کند.
به گزارش فارس، فرمانده سپاه ناحیه نیر با تبیین ریشه‌های قرآنی امر به معروف و نهی از منکر به اهداف قیام تاریخی عاشورا در احیای این فریضه واجب الهی اشاره کرد و افزود: شکل‌گیری نهضت حسینی را باید محصول باور و اعتقاد دلسوزان جامعه اسلامی به احیای فریضه مبارک امر به معروف و نهی از منکر بدانیم.
وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: در کنار شیوه‌ها و الگودهی‌های مناسب آن چه از یک مسلمان در احیای این فریضه انتظار می‌رود عمل به فرایض و واجبات الهی است که خود عمل می‌تواند الگو و مدلی رفتاری برای دیگران باشد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول