اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان تأکید کرد:

لزوم تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان همدان گفت: تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر یکی از مطالبات جدی شوراهای فرهنگی استان تلقی می‌شود.

لزوم تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر
حجت الاسلام و‌المسلمین محمدعلی ارزنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری مطالبات مردم توسط رهبر انقلاب به گوش مسئولان رسانده شد که در همین راستا پایبندی به احیای ارزش‌ها و عمل به آن در خط مقدم وظایف دولت و کارگزاران نظام باید قرار بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه عقب‌نشینی از مطالبات رهبری نارضایتی مردم را در پی دارد، افزود: مسئولان باید مردم را ولی نعمتان خود بدانند چرا که عامل ارتقای این افراد در بدنه دولت آحاد مختلف مردم هستند و نباید تنها به شعار اکتفا کرد.
امام جمعه تویسرکان گفت: کسی که می‌خواهد خدمتگزار نظام و مردم باشد باید منویات رهبر انقلاب را در دستور کار خود قرار دهد چرا که مردم با تمام وجود پایبند به ولی‌ فقیه و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب هستند.
وی تصریح کرد: استقلال رأی در مسائل کلان مملکتی یکی دیگر از معضلاتی است که در برخی از مدیران مشاهده می‌شود و بدون توجه به سیاست‌های اتخاذ شده رهبر انقلاب فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهند.
ارزنده در خصوص اجرایی نشدن برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها در همدان گفت: تأخیر در ابلاغ بودجه‌ها یکی از دلایل این موضوع است که علاوه بر این مشکل سیاست بازی‌های برخی از مدیران استانی نیز به عقب‌ماندگی طرح‌ها دامن زده است.
وی تأکید کرد: مسئولان باید به تبعیت از رئیس جمهور از نزدیک مشکلات مردم را حس کنند و اگر در مناطق محروم استان حضور می‌یابند برای شنیدن مشکلات باشد و این سفرها جنبه تشریفاتی پیدا نکند.
امام جمعه تویسرکان با اشاره به مطالبات فرهنگی استان خاطرنشان کرد: دولت نباید کارهای بزرگ فرهنگی را به دلیل مشکلات اجرایی به ائمه جمعه واگذار کند چرا که قائم مقام شورای فرهنگی در شهرستان‌ها فرماندار و در مرکز استان شخص استاندار است.
وی با بیان اینکه فعالیت مدیران فرهنگی استان رضایت‌بخش نیست، گفت: با توجه به سفر رئیس جمهور به همدان تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر یکی از مطالبات مهم شورای فرهنگی استان تلقی می‌شود چرا که بسیاری از مسائل ضد فرهنگی نظیر بدحجابی و اعتیاد در لوای این وزارت‌خانه قابل حل است.
ارزنده تأکید کرد: حضور فقها و صاحب‌نظران دینی در بدنه این وزارت‌خانه باید لحاظ شود چرا که انجام امور طبق موازین شرعی گره‌گشای بسیاری از مشکلات است.
وی اذعان کرد: در انجام فعالیت‌های فرهنگی نباید منتظر اعتبار بود بلکه تعامل، همراهی و همکاری دستگاه‌های مرتبط بسیاری از امور را به پیش می‌برد و بودجه‌های فرهنگی را به شکلی باید مد نظر قرار داد که به عنوان پشتیبان و مکمل در این امور لحاظ شود.
امام جمعه تویسرکان در پایان خاطرنشان کرد: ابراز انتقاد و بیان برخی از کوتاهی‌های صورت گرفته توسط برخی از مدیران به معنای تخریب و به چالش کشیدن افراد نیست بلکه غرض تنها رفع مشکلات با نیت برادرانه و خیرخواهانه است.
انتهای پیام/ج20     
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول