اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد:

توجه جدی مسئولان به امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: تمام مسئولان باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه جدی و مضاعف داشته باشند.

توجه جدی مسئولان به امر به معروف و نهی از منکر
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در شورای سیاست‌گذاری امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر دو واجب دینی است که باید مورد توجه و باور تمام مردم و به‌ویژه مسئولان قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه شناخت و رعایت اولویت‌های امر به معروف و نهی از منکر نکته جدی است، ادامه داد: یکی از انگیزه‌های مسلم امام حسین(ع) که در وصیت‌نامه خود ذکر کرده امر به معروف و نهی از منکر است که در ایران اسلامی باید این موضوع بطور کامل رعایت شود.
صلاحی بیان داشت: با توجه به قانون و اجرای مصوبات، مسئولان باید مصوبات ستاد را اجرایی کنند و هر دستگاه وظیفه دارد مقداری از بودجه خود را صرف این عمل کنند چرا که این امر در کنار و موازی با سایر وظایف جاری دستگاهی است و باید این را از وظایف خود بدانند و بودجه صرف آن کنند.
وی با بیان اینکه 50 درصد دستگاه‌ها به وظایف خود در این  زمینه عمل کرده‌اند، تأکید کرد: تمام دستگاه‌ها باید وظایف خود را بطور کامل انجام دهند و فرماندار با زمان‌بندی و نظارت کامل مسئول مطالبه از دستگاه‌ها باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه مشهد، پایتخت معنوی ایران است سالانه پذیرای 25 میلیون زائر و 50 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده، باید این شهرداری از وجود منکرات باشد.
صلاحی تأکید کرد: اراذل و اوباش نباید در جامعه آزاد باشند تا به مردم آزار برسانند، باید نیروی انتظامی با جدیت برخورد و دادگستری احکام قاطعی برای این موارد صادر کند.
استاندار خراسان رضوی فرماندار مشهد را نماینده تام‌الاختیار خود در رسیدگی به امور امر به معروف و نهی از منکر کرد و از وی خواست: از دستگاه‌هایی که وظیفه خود را بطور کامل انجام نداده‌اند، مطالبه کند و چنانچه دستگاهی از این موضوع خودداری کرد فرماندار اختیار دارد رئیس آن دستگاه را تعویض کند.
وی همچنین خطاب به نماینده نیروی انتظامی گفت: قانون تکرار جرم، مجرمان را نسبت به ارتکاب آن تشدید می‌کند و باید یک قانون قاطع برای برخورد با این افراد گذاشت و به اجرا درآورد.
صلاحی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید همه مردم را وادار به عمل به این موضوع کند، خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد منکرات از ناحیه دشمن هدایت می‌شود که در این لحظات نمی‌توان منتظر اقدام مردم بود، بلکه نیروی انتظامی باید با گروه منحرف جامعه برخورد کند.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ما نباید سرچشمه‌ها را رها کنیم، بیان داشت: در قانون داریم که با تولید البسه غیر مجاز باید برخورد شود که وزارت بازرگانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها نباید اجازه دهند چنین پوشاکی تولید شود و باید با این تولید بخورد و تعطیل شود تا درس عبرتی برای سایرین باشد.
وی تأکید کرد: در اطراف حرم مطهری رضوی نیز نباید هیچ مکانی کالاهای خلاف شئون اسلامی را به عرضه بگذارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول