اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خبر داد:

ایجاد شهرک پاک ساختمان‌سازی در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از ایجاد شهرک پاک ساختمان‌سازی در مازندران با فناوریهای نو خبر داد.

ایجاد شهرک پاک ساختمان‌سازی در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، مصطفی خاوری‌نژاد پیش از ظهر امروز در حاشیه ششمین همایش ملی برق نظام مهندسی در محمودآباد در جمع خبرنگاران، برگزاری این همایش به‌صورت ملی را توفیقی برای مازندران و سازمان دانست و گفت: سازمان نظام مهندسی در همایش میزان 700 نفر از صاحب نظران، اساتید برجسته دانشگاه‌ها، شخصیت‌های بزرگ ملی و استانی و به‌ویژه مهندسان برق سراسر کشور بود.
خاوری‌نژاد برگزاری این همایش را در راستای یکی از بندهای قطعنامه اجلاس سیزدهم هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سال 89 اعلام کرد و بیان داشت: گروه تخصصی برق استان و انجمن برق و الکترونیک شاخه مازندران و سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، مجموعه صنعت برق مازندران، مراکز دانشگاهی استان و کمیته تخصصی برق شورای مرکزی و حمایت شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور در برگزاری این همایش تاثیرگذار بودند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ادامه داد: برپایی چنین همایش‌هایی در سطح ملی در اقدامی شایسته در سال جهاد اقتصادی بوده و استمرار در برگزاری اینگونه همایش‌ها توسط تشکل‌های حرفه‌ای و حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آثار مطلوب بر روند توسعه پایدار در صنعت ساختمان باشیم.
خاوری‌نژاد ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، دارای یک‌هزار و 360 عضو مهندس در سراسر استان است و 2 هزار و 517 مهندس برق نیز در استان در حال فعالیت هستند.
به گفته وی، سالانه حدود 5 میلیون متر مربع ساختمان در محدوده‌های شهری استان طراحی، نظارت و اجرا کرده و این افتخار را دارد که از وجود مهندسان برق دارای پروانه در ساختمان‌ها استفاده کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران رتبه مهندسان برق در استان از لحاظ تعداد را پس از مهندسان عمران دوم اعلام کرد و یادآور شد: این امر بیانگر ظرفیت جذب متخصص در حوزه صنعت برق کشور بوده و از طرفی ساختمان‌های مناسبی نیز از سوی مراکز آموزشی کشور برای جذب و آموزش علاقه‌مندان این رشته تدارک دیده شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران انرژی را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اقتصادی و تامین آن را از ابزارهای سیاسی دولت‌ها دانست و تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع انرژی و همچنین هزینه‌های استخراج و بهره‌برداری، با روند رو به رشد بهای انرژی روبه‌رو هستیم به‌طوری که پس از بحران انرژی در سال 1973، کشورهای توسعه یافته و اروپایی، اقدام به اجرای فعالیت‌های صرفه‌جویانه و تدوین طرح جامع و تدوین طرح جامع انرژی اروپا کردند زیرا صرفه‌جویی در مصرف انرژی به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری می‌تواند موجبات کاهش هزینه‌های عمومی را فراهم آورد.
به گفته وی، سهم قابل توجه و روند رو به رشد مصرف انرژی در بخش مسکونی از کل مصرف نهایی انرژی در کشور و همچنین نقش عمده مصرف سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و روشنایی، بکارگیری از روش‌های موثر و تجربه شده، صرفه‌جویی در مصرف انرژی ساختمان را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.
خاوری‌نژاد میزان افزایش مصرف انرژی در ایران را نگران‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری در بخش منابع انرژی تجدیدپذیر و فناوری انرژی پاک، در راستای کاهش مصرف منابع نفت و گاز نیاز اساسی برای جلوگیری از یک بحران است.
وی خواستار تجدید نظر در روش‌های تولید ساختمان به روش سنتی شد و گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و انرژی پاک با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و پرهیز از ایجاد آلایندگی زیست محیطی در این تغییر روش ضروری است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران تصریح کرد: ایجاد شهرک پاک به صورت پایلوت با استفاده از انرژی‌های نو نظیر انرژی خورشیدی و ... می‌تواند زمینه توسعه استفاده از انرژی‌های پاک باشد.
این مسئول افزود: در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نیز به منظور مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن، باید تمهیداتی را برای تشویق مالکان ساختمانی در نظر گرفت تا بتوانیم در مرور زمان صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف را در کشور نهادینه کنیم.
خاوری نژاد اصلاح الگوی مصرف و مدیریت در مصرف انرژی در بخش ساختمان، هوشمندسازی در بخش مصرف و سیستم‌های اندازه گیری مشترکان را از راهکارهایی اعلام کرد که حداقل 10 درصد مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.
به گفته وی، اعطای تسهیلات بلندمدت و کم‌بهره برای هوشمندسازی ساختمان‌ها، یکی از راهکارهای دیگر به شمار می‌رود که در این راستا سازمان نظام مهندسی استان با عقد قرارداد دو پژوهش تحت عنوان بررسی اجرای سیستم مدیریت هوشمند ساختمان و تجهیز یکی از دفاتر نمایندگی استان به سیستم هوشمند گام‌هایی را در راستای ایجاد فرهنگ مناسب مصرف انرژی و مدیریت مصرف برداشته است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول