اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز اعلام کرد:

ممنوعیت اجرای نمای شیشه‌ای ساختمان در محدوده بازار تبریز

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز با تأکید بر لزوم توجه جدی به حفظ و احیای معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازهای شهری از ممنوعیت اجرای نماهای شیشه‌ای در محدوده مرکزی شهر به ویژه حریم و حاشیه بازار تاریخی تبریز خبر داد.

ممنوعیت اجرای نمای شیشه‌ای ساختمان در محدوده بازار تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در مراسم افتتاح مجتمع تجاری خدماتی صدرا با اعلام این که محدوده مرکزی شهر به ویژه حریم و اطراف بازار تبریز به علت تاریخی و گردشگرپذیر بودن باید با رعایت اصول و ضوابط ساخت و ساز و معماری ایرانی اسلامی نوسازی و بازسازی شود، اظهار داشت: محدوده مرکزی شهر به دلیل تبدیل شدن به قطب تجاری و اقتصادی و نیز یکی از مراکز مهم گردشگری نیازمند رعایت اصول و ضوابط شهر سازی و معماری ایرانی اسلامی است و شهرداری به عنوان نهاد صادرکننده مجوزهای ساختمانی و ناظر بر اجرای طرح‌های ساخت و ساز شهری از این پس نظارت‌های جدی خود را بر روند اجرا و احداث ساختمان‌ها در این محدوده اعمال خواهد کرد.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به دلیل قرار گرفتن تبریز بر روی گسل زلزله و خطرآفرین بوده اجرای نماهای شیشه‌ای در مواقع بروز بحران، شهرداری از این پس از اجرای این قبیل نماها در ساخت و سازهای شهری جلوگیری خواهد کرد و در محدوده بازار نیز به دلیل الزام رعایت معماری ایرانی اسلامی در این منطقه ، کلیه نماهای شیشه ای اجرا شده مشمول اصلاح و تغییر خواهند شد.
نوین در خاتمه بر لزوم حفظ و احیای هویت تاریخی فرهنگی تبریز تأکید کرد و خواستار همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌ها و شهروندان در این خصوص شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول