اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خواستار شد:

افزایش تشویقی دولت در صنعت ساختمان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خواستار افزایش شرایط تشویقی از سوی دولت در حوزه صنعت ساختمان در راستای مدیریت بر کاهش مصرف انرژی شد.

افزایش تشویقی دولت در صنعت ساختمان
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، مصطفی خاوری‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش ملی مهندسان برق ایران که در محمودآباد در حال برگزاری است، اظهار داشت: در حال حاضر دولت در حوزه مسکن شرایطی را در میزان تسهیلات مسکن مهر در صورت استفاده از روش های نوین در راستای کاهش مصرف انرژی لحاظ کرده است ولی افزایش این نوع حمایت‌ها بیش از این احساس می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران برگزاری ملی این همایش را در راستای مصوبه چهاردهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی کشور عنوان کرد.
وی بیان داشت: با تجربه موفقیت‌آمیز استان در مورد برگزاری همایش‌های مهندسان برق، این نوبت به صورت ملی و با حمایت شورای مرکزی سازمان و همکاری انجمن برق و الکترونیک استان برگزار می‌شود.
خاوری‌نژاد به هشت ماه فعالیت بابت برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش می‌تواند در افزایش سطح علمی مهندسان برق ساختمان تاثیر گذار باشد.
 وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، تعداد مهندسان برق در استان، پس از مهندسان عمران حائز رتبه دوم است که نشان دهنده ظرفیت بالای این رشته فنی در مازندران است.
به گفته وی مدیریت مصرف انرژی در ساختمان، سیستم همبندی و نقش آن در ایمنی ساختمان، بهینه‌سازی سیستم‌های ارتینگ در ساختمان، اغتشاشات شبکه برق ساختمان و شیوه‌های جلوگیری، طراحی بهینه سیستم اعلام حریق در ساختمان، تعیین مقدار بهینه دیماند برق ساختمان، توسعه صنعت برق با دیدگاه معماری شهری، طراحی سیستم‌های هوشمند ساختمان‌ها، طراحی آسانسور و پله برقی و طراحی سیستم‌های برق پشتیبان بخشی از محورهای اصلی این همایش است.
 خاوری‌نژاد به سطح بالای کیفیت ساختمان‌سازی در مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: مازندران در اجرای مقررات ملی در سال‌های 88 و 89 رتبه برتر را در بین استان‌های دیگر کسب کرده است.
 وی با اشاره به اینکه مازندران از لحاظ تعداد مهندسان حوزه ساختمان دارای رتبه بالایی در کشور است، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال گذشته، 4.5 میلیون متر مربع خدمات مهندسی به مردم استان در شهرها ارائه کرد که نشان دهنده توانایی بالای این سازمان است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران یادآور شد: این استان از معدود استان‌هایی است که حضور مهندسان برق و مکانیک در پروژه‌های ساختمانی اجباری است زیرا این امر موجب افزایش کیفیت ساخت و سازها می‌شود.
وی به پیش‌بینی بودجه پژوهشی در سال‌جاری در این سازمان برای نخستین بار اشاره کرد و گفت: دو پروژه تحقیقاتی در حوزه برق ساختمان با حمایت سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در حال انجام است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از ارسال 200 مقاله به ششمین همایش ملی برق نظام مهندسی خبر داد و گفت: از این میزان 40 عنوان مقاله به صورت مجموعه مقالات چاپ و در اختیار شرکت کنندگان همایش و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
خاوری‌نژاد افزود: از بین مجموعه مقالات 25 نفر از شرکت کنندگان با نظر هیئت داوران مقالات خود را در دو روز همایش ارائه خواهند داد.
وی همچنین به برپایی نمایشگاه در طول دو روز همایش اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور 14 شرکت تولیدی و صنعتی برای بازدید شرکت کنندگان در همایش ملی برق دائر است.
خاوری‌نژاد به ارائه محصولات روز صنعت برق ساختمان در این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: صنعت برق و توزیع آن ارتباط مستقیمی با صنعت ساختمان دارد و دستاوردهای این صنعت در نحوه تولیدات دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز تاثیرگذار است.
به گفته وی این نمایشگاه موجب می‌شود تا شرکت کنندگان در همایش علاوه بر مسائل تئوری، به صورت عملی نیز با موضوعات مطرح شده آشنا شوند.
انتهای پیام/خ۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول