اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

8 هزار ضد انقلاب خود را معرفی کردند

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی گفت: در سال‌های اخیر 8 هزار نفر از هم استانی‌هایی که به گروهک‌های ضد انقلاب پیوند خورده بودند خود را معرفی کرده‌اند.

8 هزار ضد انقلاب خود را معرفی کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عیسی قنبری صبح امروز در سمینار فرمانداران شهرهای مختلف آذربایجان غربی که در سالن شماره یک استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی از 23 بهمن ماه سال 1357 ناآرامی و مسائل امنیتی را در خود دیده است و تاکنون این ناآرامی‌ها وجود داشته است.
وی با اشاره به تحرک گروهک‌های معاند در مرزهای آذربایجان غربی، ‌تصریح کرد: در 20 روز گذشته شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌ایم.
این مسئول افزود: در چند وقت گذشته در مناطق مرزی درگیر مسائل ضد انقلاب و شهید دادن و کشته گرفتن از دشمن بودیم و همزمان با این اقدامات در دو کیلومتری مرز کار عمرانی انجام می‌گرفت که این امر می‌رساند مسائل امنیتی و ضد انقلاب سبب نشده ما از ارائه خدمات به مردم غافل باشیم و خدمات خود را در اینگونه موارد متوقف کنیم.
قنبری با اشاره به هم‌‌مرز بودن آذربایجان غربی با چند کشور دیگر، خاطرنشان کرد: این استان 967 کیلومتر مرز مشترک با سایر کشورها دارد و بر این اساس تهدید‌ها و آسیب‌های این استان با سایر استان‌های عمیقی متفاوت است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه مرزها به عنوان فرصت هستند، ولی می‌توانند به نوعی تهدید نیز منجر شوند.
این مسئول اضافه کرد: آذربایجان غربی دارای 12 مبادی ورودی و خروجی مرزی است که از آنها مبادلات کالا انجام می‌گیرد، ولی تهدید زیادی هم در این راستا وجود دارد.
قنبری به حضور ضدانقلاب در مرزها اشاره کرد و گفت: عراق صاحب مرزهای خود نیست و نیرویی در مرزها مستقر نکرده که این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی در مرز اشنویه،‌ سردشت و نقده کرده است.
وی قاچاق را یکی دیگر از معضلات در زمینه امنیت استان عنوان کرد و بیان داشت: در صورتی که این استان مرزی نبود قاچاقی هم انجام نمی‌شد.
این مسئول با اشاره به نرخ بیکاری آذربایجان غربی، گفت: در آذربایجان غربی بیکاری زیاد است و این موضوع در مناطق مرزی شدت بیشتری دارد و جوانانی که نمی‌توانند هویت خود را پیدا کنند و با مشکلاتی که براثر بیکاری برای آنها عارض می‌شود کنار بیایند به بیراهه کشیده می‌شوند.

* 8 هزار ضد انقلاب خود را معرفی کردند
 
معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی گفت: در سال‌های اخیر 8 هزار نفر از هم استانی‌هایی که به گروهک‌های ضد انقلاب پیوند خورده بودند خود را معرفی کرده‌اند.
قنبری اعلام کرد: زمانی که جوانان بی‌هویتی در خود احساس کنند جذب سرابی که در آن سوی مرزها زیاد است می‌شوند.
این مسئول ایجاد فرصت شغلی مناسب را یکی از موارد جلوگیری از ملحق شدن جوانان به گروهک‌های تروریستی عنوان کرد و گفت: برای اینکه جوان به هویت خود برسند و سر و سامان بگیرد لازم است تا کار مناسبی برای آنها ایجاد شود.
قنبری حضور آمریکا و اسرائیل در شمال عراق‌ و حضور ناتو در ترکیه را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: ارومیه نخستین شهری است که در پیشانی ناتو قرار دارد و این امر توجه به مسائل امنیتی را برای ما بیشتر می‌کند.
وی ادامه داد: ضد انقلاب اعلام کرده است که چند هزار نفر نیروی سازمان یافته در کشور دارد که در مناطق کردنشین ایران مستقر هستند.
این مسئول با اشاره به توان ایران در مقابله با چنین گروهک‌هایی، تصریح کرد: در ایران دو لشکر سازمان یافته به نام‌های ارتش و سپاه، ناحیه مقاومت، منطقه انتظامی، هنگ مرزی و قرارگاه وجود دارد و این امر سبب شده استان شکل امنیتی به خود گیرد.
قنبری اعلام کرد: در استانی هستیم که در هر جای آن یگانی از ارتش، نیروی انتظامی و سپاه است که چهره‌ استان را امنیتی نشان می‌دهد.
وی با انتقاد از عنوان برخی از مباحث در محافل و مکان‌های مختلف، گفت: ‌برخی‌های می‌نویسند که آقایان آمده‌اند کشور را امنیتی کرده‌اند و جلو توسعه گرفته شده، به هر حال این مشکلات را در استان داریم و باید بگوییم که جلو توسعه در هیچ زمانی گرفته نشده و توسعه استان همواره مد نظر قرار دارد.
این مسئول با بیان اینکه در زمینه تهدیدات خارجی استان آذربایجان غربی هیچ گونه مشکلی ندارد، گفت: استان در امنیت داخلی دچار پاره‌ای مشکلات است که این امر نیز به دلیل هم‌مرز بودن استان با سایر کشورها و حضور اشرار و ضدانقلاب است.
معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی وجود قومیت‌ها را یکی از تهدیدات عنوان کرد و گفت: قوم کرد و قوم آذری در استان زندگی می‌کنند که در چند وقت قبل از سوی عناصر قوم‌گرای آذری در ارومیه اتفاقاتی رخ داد که در جای خود قابل توجه است.
قنبری با بیان اینکه دشمن از اختلاف قومیتی در استان به نام سونامی قومی نام می‌برد، بیان داشت: وجود قومیت‌ها برای امنیت داخلی ما تهدید است.
این مسئول اعلام کرد: عناصر قوم‌گرا در مدارس، دانشگاه‌ها و اجتماع‌های مختلف در قالب جامعه کارگری،‌ اصناف و خدمات فعال هستند.
قنبری اضافه کرد: 120شبکه ماهواره‌ای علیه نظام حرکت می‌کنند که از بین این‌ها 22 شبکه معاند جدی با نظام هستند که در کشور هم گاها" مشتریانی دارند.
وی با اشاره به ورود برخی کالاهای قاچاق به کشور، خطاب به فرمانداران گفت: متاسفانه بحث مشروبات الکلی که آوازه آن کشوری شده و در تمام نقاط کشور عنوان می‌شود که بار زدن مشروبات الکلی از آذربایجان غربی انجام گرفته، قابل قبول نیست و و فرمانداران جلسات شورای تامین و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و اسلحه را با جدیت پیگیری کنند.
قنبری با اشاره به نقش روحانیت در سالم سازی جامعه و تاثیرکلام آنان در بین مردم، تاکید کرد: تشکیل جلسات منظم با ماموستاها و روحانیان را جدی بگیرید و مردم را از ابن طریق آگاه کنید.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول