اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد:

عدم اشرافیت به قوانین امور توسط فرمانداران

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در بسیاری از موارد دیده می‌شود، فرمانداران اشرافیت کامل به امور ندارند.

عدم اشرافیت به قوانین امور توسط فرمانداران
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد طالبی صبح امروز در سمینار فرمانداران شهرهای مختلف آذربایجان غربی که در سالن جلسات شماره یک استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: بر حسب تاکید مقام معظم رهبری، ‌رئیس جمهور و مقام عالی استان قانونمندی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خطاب به فرمانداران تاکید کرد: فرمانداران باید از قوانین موجود آگاهی لازم را داشته باشند تا برای اداره امور اشرافیت لازم را داشته باشند، ولی در مکاتبات می‌بینیم فرمانداران اشرافیت کامل به قوانین ندارند.
این مسئول با اشاره به بند "د" ماده 65 برنامه پنجم توسعه، افزود: مواردی در این راستا مطرح است که باید فرمانداران به آن توجه کافی داشته باشند.
طالبی با بیان اینکه فرمانداران باید از ابزارهای موجود بتوانند به خوبی استفاده کنند،‌ خاطرنشان کرد: ابزاری چون بهره‌وری و اضافه‌کار ابزاری در دست فرمانداری‌ها است که باید از این ابزار در زمینه تقویت فرمانداری‌ها بهره ‌گیرند و در این راستا لازم است تا استفاده مطلوبی از این ابزارها شود.
وی با بیان اینکه فرماندارها می‌تواند از موضوع تفویض اختیار استخدام به استانداری آذربایجان غربی نیز استفاده کنند، گفت: در این زمینه فرمانداران می‌توانند نیروی مورد نیاز خود را براساس قوانین موجود اختیار کنند.
این مسئول با بیان اینکه هرگونه جابه‌جایی در فرمانداری‌ها باید به اطلاع استانداری و معاونت توسعه مدیریت و توسعه نیروی انسانی برسد، ابراز داشت: فرمانداری‌ها هرگونه انتصاب در حوزه کاری خود را باید به معاونت‌های مختلف استانداری اعلام کنند.
طالبی ادامه داد: در سنوات گذشته شاهد بودیم که در یکی از ادارات دیپلمه‌ای را به صورت موقت مدیر شهرستانی کردیم که آن اداره 10 تا 15کارشناس ارشد داشت و دو سال است که نمی‌توانیم این فرد را از روی تخت پایین بیاوریم چون سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام داده و موقعیت خود را تثبیت کرده است و باید طوری نباشد که در آینده با چنین مشکلاتی مواجه شویم.
وی با بیان اینکه فرمانداران باید از هرگونه سندسازی خودداری کنند، اعلام کرد: پرهیز از هرگونه سندسازی و ایجاد سند جعلی حتی برای رفع و رجوع مورد ضروری برای فرمانداران لازم است و نباید این گونه اقدامات سبب شود قانون زیر پا گذاشته شود.
این مسئول ادامه داد: اگر منابع  اعتبارات قرار است از فرمانداری‌ها برگشت بخورد حتما در جاهایی دیگر هزینه می‌شوند چرا که استان نیازمند هزینه کرد در بخش‌های مختلف است.
این مسئول بر لزوم کنترل فاکتور اسناد تنظیمی اشاره کرد و گفت: فرماندارها که فاکتورها را تایید می‌کنند باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند و بعد از دقت نظر بیشتر فاکتورها را به استانداری ارسال کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: خرید اجناس داخلی برای حمایت از تولید داخل باید مورد توجه قرار گیرد و تمام اموالی که در فرمانداری‌ها وجود دارد لیست آنها تهیه و برچسب اموال بر روی آنها زده شود تا بتوانیم صیانت مطلوبی از اموال دولتی داشته باشیم.
طالبی اعلام کرد: لزوم نظارت بر مجموعه حتی از نظر کارکرد تلفن مورد توجه فرماندارها قرار گیرد چرا که در مواردی مشاهده کردیم تلفن ثابت یکی از خطوط فرمانداری‌های شهرستانی در آذربایجان غربی 400 هزار تومان بود.
وی صرفه‌جویی در میزان مصرف گاز، برق، تلفن،‌ آب و سایر انرژی‌ها را در فرمانداری‌ها مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: این اقدامات در راستای اجرای هر چه بهتر هدفمندسازی یارانه‌ها انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول