اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی:

‌مسابقات قرآنی دانشجویان جهان اسلام برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی گفت: در آینده نزدیک چهارمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان جهان اسلام در تهران یا تبریز برگزار خواهد شد.

‌مسابقات قرآنی دانشجویان جهان اسلام برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین یادگاری عصر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: جهاد دانشگاهی طبق سنوات گذشته، کارهای خوب و ارزنده‌ای در بخش پژوهشی، آموزشی و فرهنگی داشته است و در سال 90 پیگیر چند کار فناورانه هستیم.
وی ادامه داد: یکی از کارها ساخت دکل حفاری خشکی است که وزارت نفت، ساخت سه دکل را بر عهده جهاد دانشگاهی گذاشته است که امیدواریم تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده این دکل‌ها تحویل داده شود.
رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در بخش تولید پروتئین از حیوانات تراریخت و حیواناتی که در دستور کار پژوهشگاه رویان است مانند شنگول و منگول، در رابطه با استحصال پروتئین برای درمان بیماری کارهای تحقیقاتی در حال انجام است.
وی عنوان کرد: بحث آنتی‌بادی مونوکلونال درمان سرطان نیز در دستور کار پژوهشگاه ابن‌سینا است که در صورت به نتیجه رسیدن اعلام می‌شود.
یادگاری با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش افزود: کار اصلی که در سال جاری در بخش آموزش انجام دادیم در خصوص 15 رشته پژوهش محور بود که 12 رشته آن را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سه رشته آن را وزارت بهداشت و درمان بر عهده جهاد دانشگاهی قرار داده است که ما از سال 90 تربیت 36 دانشجو را در این پژوهشگاه بر عهده داریم که در رشته‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر هستند.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم دانشجویانی که از این مقطع خارج می‌شوند، دانشجویانی با توانایی مهارتی و کاربردی باشند.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اقدامات فرهنگی اظهار کرد: سند راهبردی فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی در دو و سه ماه پیش رونمایی شد که بر اساس آن مأموریت‌های خاصی را در داخل دانشگاه در زمینه کارهای فرهنگی بر عهده می‌گیریم.
یادگاری در خصوص فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در آینده نزدیک چهارمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان جهان اسلام برگزار می‌شود که سال گذشته در مشهد برگزار شد و چهارمین دوره این مسابقات در تهران یا تبریز برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به حمایت استانداران از جهاد دانشگاهی گفت: استانداران در سال‌های گذشته کمک‌های معنوی و مادی به جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف داشتند و اخیرا ما نامه‌ای به ریاست جمهور دادیم که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و ارتباط بیشتر استانداران با جهاد دانشگاه بود، این موضوع از طریق وزارت کشور به استانداران ابلاغ شده است تا در دور چهارم سفر هیئت دولت، جهاد دانشگاهی بتواند موضوعات فرهنگی خود را مطرح کرده و از این اعتبارات استفاده کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول