اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس تأکید کرد:

کمک کمیساریای عالی سازمان ملل برای بازگشت اتباع افغان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس تاکیدکرد: علاقمندی برای بازگشت به افغانستان در میان اتباع این کشور وجود دارد، کمیساریا کمک کند.

کمک کمیساریای عالی سازمان ملل برای بازگشت اتباع افغان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با رئیس جدید دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان مستقر در مشهد که در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: کمک‌های ایران با نیت انسان دوستانه به مسلمانان افغان انجام می‌شود اما میزبانی اتباع افغان برای دولت ایران هزینه‌های زیادی دارد که نیازمند همکاری کمیساریاست.  
وی با بیان اینکه هرکس وطنش را دوست دارد، تصریح کرد: علاقمندی برای بازگشت در اتباع افغان وجود دارد و با توجه به اینکه دولت ما کمک‎های زیادی را به اتباع افغانستان دارد ولی این کمک‎ها نافی همکاری سازمان‎های بین‎المللی نیست و بازگشت اتباع افغان نیازمند مساعدت کمیساریاست.
نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیز با بیان اینکه آمادگی اتباع افغان برای بازگشت به کشورشان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است از تشکیل جلسه سران کشورها در خصوص بازگشت اتباع افغان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
ناراسیمها رائو گفت: وظیفه اصلی کمیساریا کمک به پناهندگانی است که مایل به بازگشت به افغانستان هستند.
وی بر اطلاع‌رسانی اتباع برای بهره‌مندی از امکانات تاکید کرد و گفت: کمک‎های کمیساریا برای اتباع محدود است و اولویت با اقشار آسیب‌پذیر افغان است.
ناراسیمها رائو با اشاره به اینکه با همکاری دولت ایران زمینه‌های برخورداری از خدمات بهزیستی، بهداشت و فنی‌ حرفه‌ای برای پناهندگان آسیب‌پذیر فراهم می‌شود، افزود: برخی از کمک‎های مالی و تجهیزاتی در مدت باقی مانده از سال میلادی جاری پرداخت خواهد شد و اگر تامین نشد، کمک‌های مالی و سایر امکانات برای سال آینده میلادی در نظر گرفته خواهد شد.
نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد: قرارداد فیمابین کمیساریا، استانداری و بهزیستی، برای درمان اعتیاد افغان‎ها و نیز کمک به معلولان پناهنده از برنامه‌های دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل است.
انتهای پیام/خ20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول