اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهش و آمار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

صدور مجوز ورود کالا با گمرکات است

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهش و آمار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: گمرک تنها نهادی است که میتواند مجوز ورود کالا به کشور را صادر کند.

صدور مجوز ورود کالا با گمرکات است
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، مسعود فراهانیان ظهر امروز در نشست مشترک با مدیران اداره کل گمرک انزلی با بیان اینکه در حال حاضر عزم دولت در جلوگیری از قاچاق کالا و ارز بسیار جدی است، اظهار داشت: رئیس جمهور خواستار ساماندهی بازارچه‌های مرزی  و انسداد معابر غیرقانونی است.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری در جلسه‌ای مشترک با وزرا، خطاب به وزیر کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کردند که باید تمام بازارچه‌های مرزی در اسرع وقت تحت نظارت گمرک قرار گرفته و بدون نظارت گمرک هیچ بازارچه و معبری اجازه فعالیت نداشته باشد.
فراهانیان تصریح کرد: در این جلسه مقرر شده در تمام مرزهای کشور هر کالایی که بخواهد وارد شود، باید با نظارت دولت و گمرک باشد و هیچ مرجعی با هیچ عنوانی حق ندارد مجوز ورود کالا را خارج از مقررات مصوب و بدون نظارت دولت و گمرک صادر یا وارد کند.
وی با بیان اینکه نظام‌های حقوقی اجرای قانون مبارزه با قاچاق را پیش‌بینی می‌کنند، اضافه کرد: نظام‌های حقوقی ابعاد، شاخص‌ها و نقاط مختلف این امر را بررسی کرده و در مواد و آیین‌نامه‌ها به آن اشاره می‌کنند و از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهند که پاسخگو باشند.
این مسئول خاطرنشان کرد: این ستاد با ابلاغ فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده و تمام دستگاه‌ها در متن فرمان کاملاً مشخص هستند.
رئیس پژوهش و آمار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها در عالی‌ترین جایگاه باید در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئولیت‌پذیر باشند، ابراز داشت: تردیدی در اصل و پایه مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود ندارد.
وی به برخی از شبهه‌ها در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: تجدید نظر در این تفکر نخستین اقدامی است که باید انجام شود.
ناظر گمرکات گیلان نیز در این نشست ادامه داد: با توجه به اینکه گمرک در سه بخش حاکمیتی، نظارتی و استیفای حقوقی دولت فعالیت دارد و سال گذشته حدود 500 میلیارد تومان کسب کرده و با توجه به اختصاص اعتبارات تخصیص یافته به گمرک که به هیچ عنوان تکاپوی نیازهای جاری را نمی‌کند، تقویت نگرش متولیان امور نسبت به حساسیت و اهمیت جایگاه گمرک مهم است.
محمد بهبودآهنی افزود: با وجود کمبودهای موجود، کارکنان ستاد نظارت گمرکات گیلان خدمتگزاری را برای خود یک رسالت می‌دانند و با توجه به اینکه ساعت موظفی کار آنان روزانه هشت ساعت است ولی گمرک استان با درک نیازهای کشور و استان با توجه به کمبود نیروی انسانی با تحت فشار قراردادن نیروهای شاغل برای کالای عادی تا 22 ساعت و کالاهای راهبردی و سوخت به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می‌دهد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان نیز در این نشست با اشاره به عملکرد مناسب ناظر گمرکات استان، بیان داشت: این کمیسیون آمادگی کامل برای اجرای تصمیمات مربوط به مبارزه با قاچاق کالا را دارد.
یعقوب جمالی افزود: در شش ماهه نخست امسال 336 فقره پرونده قاچاق با ارزشی بالغ بر 96 میلیارد ریال در گمرکات گیلان تشکیل و به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.
به گفته وی، این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 195 درصد و به لحاظ ارزش 22 درصد کاهش داشته است. 
این مسئول 66 درصد کالای مکشوفه را شامل پارچه، 19 درصد البسه، 9 درصد مشروبات الکلی، چهار درصد خودرو و بقیه را نیز شامل تخته، گوشی موبایل، روغن مایع، چای، لامپ کم مصرف، لوازم آرایش و شکلات عنوان کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول