اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار زنجان:

تامین امنیت جاده‌ها از ضروریات هر جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: تامین امنیت جاده‌ها از ضروریات هر جامعه است.

تامین امنیت جاده‌ها از ضروریات هر جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در همایش دهیاران اظهار داشت: دو نعمت وجود دارد که همواره مورد غفلت واقع می‌شوند.
وی با بیان اینکه امنیت و سلامتی از مواردی است که افراد پس از دست دادن آنها متوجه اهمیت آن می‌شوند، اضافه کرد: هر چه جوامع پیشرفته‌تر می‌شوند، تامین امنیت در آنها نیز سخت‌تر می‌شود.
معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در بسیاری از جوامع پیشرفته امنیت کمرنگ شده و تامین آن برای مسئولان آن کشورها دشوار شده است، ادامه داد: با تلاش مسئولان کشوری و به تبع آن مسئولان استانی امنیت در کشور فراهم شده است.
وی با اشاره به افزایش وسایل نقلیه در جاده‌های استان زنجان افزود: با افزایش وسایل نقلیه امنیت جاده‌ها نیز کمتر شده و باید تلاش بیشتری در زمینه برقراری امنیت از سوی مسئولان صورت گیرد.
کریمی با تاکید براینکه افزایش حجم مسافرت‌ها و وسایل نقلیه از جمله مواردی است که موجب کاهش امنیت در جاده‌ها می‌شود، اضافه کرد: با تلاش مسئولان ذی‌ربط در برقراری امنیت در جاده‌ها به خوبی برقرار شده است.
وی همچنین در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار دهیاران در زمینه برقراری امنیت جاده‌ها افزود: دهیاران نماینده نظام و حکومت در روستاها هستند.
معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه دهیاری‌ها مسئولیت‌های متنوعی دارند، ادامه داد: دهیاران باید تلاش‌های لازم را در خصوص انجام هر چه بهتر این وظایف کنند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به علت افزایش درآمد روستاییان و پیشرفت تکنولوژی بسیاری از اهالی روستا دارای خودرو شده‌اند.
کریمی اذعان داشت: انجام بسیاری از کارها با خودرو توسط روستاییان موجب شده که تردد در جاده‌های روستایی افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: خسارت‌های جانی که در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، بسیار وحشتناک‌تر از خسارت‌هایی است که در جنگ اتفاق افتاده است.
معاون عمرانی استاندار زنجان یادآور شد: سالانه بیش از 20 هزار حوادث جاده‌ای در کشور اتفاق می‌افتد که در برخی از موارد نیز به علت بی‌توجهی به مسائل ایمنی موجب مرگ افراد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در برخی از موارد نیز حوادث ناشی از تصادفات موجب قطع عضو و یا ناقص شده افراد می‌شود، ادامه داد: هزینه‌های سنگینی که پس از قطع عضو به خانواده افراد حادثه دیده تحمیل می‌شود، بسیار سنگین است.
کریمی تاکید کرد: با رعایت موارد ایمنی و یا با صرف هزینه‌های بسیار ناچیز افراد می‌توانند از بروز حوادث و همچنین صرف هزینه‌های سنگین جلوگیری کنند.
وی اظهار داشت: در بسیاری از موارد روستاییان از موارد تخلف آگاهی ندارند، که دهیاران حاضر در روستای مربوط می‌توانند با آموزش موارد لازم در آگاهی این افراد کمک شایانی داشته باشند.
معاون عمرانی استاندار زنجان یادآور شد: در حال حاضر مهم‌ترین بحث در حوادث رانندگی عدم دقت و بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی است.
وی با اشاره به اینکه انجام کارهای فرهنگی در خصوص آگاه‌سازی افراد از جمله مواردی است که کمک شایانی به کم شدن تخلفات جاده‌ای می‌کند، یادآور شد: در این راستا آموزش‌های دهیاران بسیار تاثیر‌گذار است.
کریمی نصب سرعت ‌گیرهای مناسب و نصب تابلوهای مرتبط با علایم راهنمایی و رانندگی را نیز در این زمینه کاهش تصادفات جاده‌های تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: این موضوع نیز مسئله‌ای است که باید مورد توجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.
لازم به ذکر است در پایان این همایش از چند دهیار نمونه استان زنجان تقدیر شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول