اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

تکریم سالمندان بها دادن به تجربه‌‌ها است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: تکریم و تعظیم سالمندان و افراد با تجربه در حقیقت بها دادن به ارزش و جایگاه تجربه است که می‌تواند این روز بهترین سرمایه نسل جوان باشد.

تکریم سالمندان بها دادن به تجربه‌‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی عصر امروز در مراسم تجلیل از تعدادی از سالمندان شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: ما امروز بهترین سرمایه‌های افراد سالمند را که تجربه‌های گران‌سنگ آنها است در اختیار داریم و می‌توانیم به بهترین شکل از این تجربیات در جهت پیشرفت و سعادت امور استفاده کنیم.
وی با یادآوری این‌که سالمندان با گذراندن سختی‌ها و فراز و نشیب مختلف این تجربیات را کسب کرده و آن را امروز به راحتی در اختیار ما قرار می‌دهند، تصریح کرد: سالمندی مرحله‌ای تأثیرگذار و با اهمیت زندگی بشر است و از این رو اگر به دنبال جامعه‌ای پویا، مترقی و موفق هستیم باید اندوخته‌ها و تجارب آنها را مطلوب و شایسته به کار گیریم.
کریمی جایگاه رفیع سالمندان را در نظام اسلامی و دین مبین اسلام یادآور شد و خاطر نشان کرد: احترام به بزرگترها به ویژه پدر و مادر به همه ما توصیه شده است و این احترام گذاشتن آن قدر اهمیت دارد که صدها کتاب و برنامه در تقویت این مبانی اگر هم تولید شود باز هم کم است.
این مسئول با بیان این‌که در هیچ مکتبی به اندازه دین حیات‌بخش اسلام به افراد سالخورده و سالمند ارزش و بها داده نشده است، اضافه کرد: ما احادیث و روایات متعددی از زبان ائمه اطهار داریم که در آن به تکریم و تعظیم بزرگان و نیکی و احسان به پدر و مادر توصیه فراوان شده است.
وی نیاز به محبت را یکی از شاخصه‌های دوران سالخوردگی اعلام کرد و ادامه داد: همه ما وظیفه داریم که اسباب سلامت روحی و روانی سالخوردگان و تأمین نیازمندی عاطفی و رفتار محبت‌آمیز برای آنها را فراهم کنیم.
فرماندار پارس‌آباد از دستگاه‌های ذیربط خدمات‌رسان به سالمندان و بازنشستگان خواست در فضاهای اداری خود در تکریم از آنها میز خدمت دایر کرده و بهتر و شایسته‌تر از دیگر مراجعان در اسرع وقت به خواسته‌ها و نیازمندی آنها پاسخ دهند.
به گزارش فارس، در این مراسم رئیس اداره بهزیستی پارس‌آباد نیز در سخنانی افراد پیر و سالخورده را از پشتوانه‌های عظیم و مهم جامعه یاد کرد و گفت: بسیاری از افراد سالخورده ما امروز از شرایط روحی و روانی مناسبی برخوردار نیستند که ما با حمایت از آنها تلاش می‌کنیم فضای آرام و قابل اعتمادی را برای آنها فراهم کنیم.
صفر بصیرت افزود: همه جوانان و افراد میانسال امروز باید در سرکشی به بزرگان، سالخوردگان و پدر و مادران خود به عنوان یک تکلیف و ادای وظیفه وارد عمل شوند و اجازه ندهند افراد سالخورده در گوشه‌ای از مراکز نگهداری غم و غصه خورده و دچار برخی بیماری‌ها و تنش‌های روحی و روانی شوند.
وی ضرورت انتقال صحیح تجربه سالمندان و بازنشستگان به نسل جوان را یادآور شد و تصریح کرد: استفاده بهینه از دیدگاه‌های بزرگان، نظرات و تجربیات آنها می‌تواند جامعه را به سوی رشد و بالندگی روزافزون هدایت کند.
رئیس اداره بهزیستی پارس‌آباد در پایان از جوانان و نسل آینده‌ساز خواست با احترام به بزرگترها و والدین خود و به کار بستن پندها و نصیحت‌های آنها سلامت و موفقیت زندگی خود را تضمین کنند.
در پایان این مراسم از 10 سالمند نمونه و برتر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول