اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه چهار عملیات انتقال گاز؛

همایش نقش HSE در انتقال پایدار گاز برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش نقش ایمنی، بهداشت و محیط زیست( HSE) در انتقال پایدار گاز در منطقه 4 عملیات انتقال گاز برگزار شد.

همایش نقش HSE در انتقال پایدار گاز برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه چهار عملیات انتقال گاز، سید مجید منبتی در این همایش با اشاره به نقش پر رنگ HSE در حوزه انتقال گاز کشور اظهار داشت: HSE  در سازمان به منزله نقطه اطمینان سلامت کارکنان و تاسیسات آن سازمان است و رعایت دقیق ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE ) در مجموعه منطقه چهار عملیات انتقال گاز کشور یک الزام به شمار می‌آید.
وی رعایت ایمنی را نیاز امروز و دور اندیشی برای فردا دانست و افزود: امروزه مدیریت HSE نقش بسزایی در تمام صنایع دارد و با برنامه‌ریزی و اجرای الزامات مدیریتی خود موجبات ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان، تاسیسات و محیط زیست را در سراسر کره زمین فراهم می‌آورد و قطعا ایجاد محیط کاری ایمن، داشتن کارکنانی سالم و محیط زیستی پاک رسالت HSE است.
وی با اشاره اجرای نظام HSE در منطقه چهار تصریح داشت: امروزه در منطقه چهار عملیات انتقال گاز بینش و آمادگی برای مدیریت برنامه‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست بصورت یکپارچه ایجاد شده است و بر این اساس از حداکثر توان خود برای ایجاد محیط‌های کاری سالم و توسعه پایدار بهره‌گیری می‌نماید‌.
نظام مدیریت یکپارچه بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت نفت مسیر دست‌یابی به اهداف را که همانا ایجاد محیط های کاری بدون حادثه، بدون آسیب و بدون آلاینده زیست محیطی است، کوتاه می‌نماید.
این مقام مسئول با اشاره به مزیت‌های اجرای نظام HSE گفت: گزارش سازمان بهداشت جهانی حاکم از آن است که هر ساله 200 هزار نفر فقط بر اثر حوادث ناشی از کار در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند و در مجموع سالانه 125 میلیون حادثه کاری درجهان رخ می‌دهد که سهم اعظم آن حوادثی است که منجر به نقص عضو و جراحات گوناگون شده و زیان‌های مالی و ضایعات انسانی متفاوتی را در بر دارد.
وی ادامه داد: از این رو اجرای نظام HSE ضمن کاهش هزینه‌‌ها و مخاطرات و افزایش ایمنی و فرصت‌ها، امکان ممیزی یکپارچه و مطمئن را نیز فراهم می‌آورد، بدین ترتیب در کنار هم قرار گرفتن این سه مقوله تحت مدیریت یکپارچه، اثرات سینرژیک و هم افزایی قابل ملاحظه ای بر یکدیگر داشته و نتایج مثبت جمع جبری آن، به مراتب بیشتر از گذشته است.
مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: برخورد قاطعانه با پیمانکاران نقض کننده مقررات HSE از دیگر موارد مهمی است که روسای مراکز و ایستگاه‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی یادآور شد: هیچ پروژه‌ای بدون راه‌اندازی سیستم‌های ایمنی مجاز به بهره‌برداری نخواهد بود و مجریان طرح‌ها موظف خواهند بود همه سیستم‌های ایمنی را راه‌اندازی و تاییدیه از مسئول مربوطه دریافت کنند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول