اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار توسط متخصصان داخلی انجام شد؛

ساخت مشعل کوره واکنش در پالایشگاه اول پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس بهره‌برداری پالایشگاه اول از ساخت مشعل کوره واکنش به دست متخصصان پالایشگاه اول و کارگاه مرکزی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.

ساخت مشعل کوره واکنش در پالایشگاه اول پارس جنوبی
محمدشفیع موذنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: فاز اول پارس جنوبی از فازهای مهم و ارزشمند پارس جنوبی است و تولیدات ارزشمند این فاز در واقع جایگاه مهمی در مجتمع گازی دارند.
 وی افزود: تلاش برای افزایش بهره‌وری در سال جهاد اقتصادی با همه توان ادامه دارد و تاکنون نتایج خوب و مهمی در راستای رشد بهره‌وری در این پالایشگاه به دست آمده است.
رئیس بهره‌برداری پالایشگاه اول از ساخت مشعل کوره واکنش به دست متخصصان پالایشگاه اول و کارگاه مرکزی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات پالایشگاه اول در واحدهای گوگردسازی عدم وجود مشعل برای سوخت همزمان گاز اسیدی و گاز سوختی است که با توجه به پایین بودن میزان گاز اسیدی تولید شده از میزان واقعی، تاکنون کوره واکنش این واحد به دمای طراحی برای شکستن ترکیبات BTEX نمی‌رسید و این امرباعث کاهش راندمان واحد، تغییر رنگ گوگرد تولیدی و کاهشlife time کاتالیست‌های موجود می‌شد. 
موذنی تصریح کرد: برای حل این مشکل از سال قبل کمیته‌ای با حضور نفرات بهره‌برداری، تعمیرات، مهندسی پالایش و مهندسی متد تشکیل شد که نتایج خوبی از این کمیته حاصل شد.
وی عنوان داشت: نهایتاً نقشه‌های ساخت، تهیه و مشعل جدید در کارگاه مرکزی فاز یک ساخته شد که در تعمیرات اساسی امسال در واحد 6100 نصب و در حال حاضر در سرویس بوده و تحت پایش مهندسی و بهره‌برداری است.
‌رئیس بهره‌برداری پالایشگاه فاز یک اضافه کرد: با توجه به عدم وجود نقشه‌های طراحی کوره موجود و نیاز به تطابق برند جدید با این کوره، تمام نقشه‌ها و ابعاد و اندازه‌ها بصورت دستی و در سایت توسط همکاران محترم کارگاه و تیم مهندسی متد برداشته شد که نشان از بزرگی کار انجام شده دارد.
موذنی یادآور شد: مهندس رضازادگان (تهیه نقشه ساخت )، تیم fabrication shop به سرپرستی مهندس خسروآبادی، مهندس علایی، مهندس عاشوری، گروه fix فاز یک به سرپرستی مهندس سالاری و اداره پالایش فاز یک و دیگر عزیزان همکار در این پروژه نقش مهمی داشتند که شایسته تقدیر هستند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول