اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

جاده گهرباران باید تعریض شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: جاده گهرباران جاده مرگ است و باید هر چه سریع‌تر از مسیر سه راه اسلام آباد تا سواحل میاندرود تعریض شود.

جاده گهرباران باید تعریض شود
به گزارش خبرگزاری فارس از میاندرود، هادی ابراهیمی بعدازظهر امروز در جلسه حل مشکلات روستاهای اسلام آباد، زید سفلی و زید علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندرود اظهار داشت: نگاه دولت توسعه مناطق محروم است و این نگاه در سفر چهارم دولت به استان‌ها نمود بیشتری خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در دولت‌های گذشته توجه  بیشتر به کلانشهرها بوده است، تصریح کرد: در دولت فعلی این مسئله با نگاه به توسعه مناطق محروم تغییر کرده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران مسیر سه راه اسلام آباد تا سواحل میاندرود را جاده مرگ توصیف کرد و در مورد خطرات این جاده گفت: اگر نیمه شب یک نفر در روستاهای برگه یا طبقده مریض شود چگونه می‌توان وی را به بیمارستان ساری انتقال داد.
 
* ترمیم جاده گهرباران اساسی‌ترین وظیفه فرماندار
وی با بین‌المللی خواندن این جاده آن را زیبنده مردم شهرستان میاندرود ندانست و ادامه داد: اساسی‌ترین کار فرمانداری میاندرود در سال 91 ترمیم و تعریض جاده گهرباران است.
این مسئول از مدیرکل راه ترابری و نمایندگان مجلس خواست در این راه مسئولان را همراهی کنند.
ابراهیمی در مورد ارتقاء روستای اسلام آباد به شهر بیان داشت: اسلام آباد با جمعیت 4 هزار و 500 نفر قابلیت تبدیل شده به شهر را دارد.
وی از زارعی معاون امور روستاهای استانداری مازندران خواست این موضوع را در دستور کار قرار دهد و طرح تفضیلی شهر اسلام آباد را در اسرع وقت به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
معاون استاندار مازندران در مورد احداث کتابخانه در روستاهای این شهرستان گفت: هر یک از روستاها که بتوانند علاوه بر زمین مقداری از هزینه ساخت کتابخانه را از محل کمک‌های مردمی تامین کنند، استانداری بقیه هزینه ساخت را متقبل می‌شود.
این مسئول ساخت کتابخانه در تمامی نقاطی که جمعیت دانش‌آموز و دانشجو وجود دارد را از سیاست‌های دولت دانست و تصریح کرد: انعقاد قرارداد بین استانداری مازندران و سازمان کتابخانه‌های عمومی کشور برای ساخت 70 کتابخانه در استان در دستور کار قرار دارد.
ابراهیمی همچنین از اختصاص500 میلیون تومان برای جلوگیری از حوادث غیر مترقبه در میاندرود خبر داد و در مورد ساختمان‌های دهیاری در این روستاها گفت: هر کدام از روستاهای میاندرود که پروانه ساختمانی برای این منظور بگیرند، استانداری برای احداث ساختمان دهیاری به آنان کمک می‌کند.
وی با اشاره دیدار چهره به چهره با 7 هزار نفر از مردم استان در 20ماه حضور خود در استانداری مازندران اظهار داشت: این افراد از تمام شهرهای استان مشکلات خود را با من بیان کردند.
در این جلسه محمد دانایی فرد، رسول حاجیان و صادق عمرانی اعضای شوراهای اسلامی روستای اسلام آباد، زید علیا و زید سفلی هر کدام به طرح مشکلات مردم در روستاهای محل نمایندگی خود پرداختند که مهم‌ترین درخواست‌های آنها پیگیری ارتقاء روستای اسلام آباد به شهر، ساخت کتابخانه برای 4 هزار و 500 نفر جمعیت این روستا با توجه به اهدا 500 متر زمین اهدایی توسط خیر جوان مهندس مرتضی مرادی برای این منظور، تعریض جاده اصلی اسلام آباد با توجه به شلوغی این محور و خطرات جانی برای دانش‌آموزان، انتقاد از ناتمام ماندن طرح هادی روستای اسلام آباد، اختصاص اعتبار برای ساخت اماکن فرهنگی و ورزشی در روستای زیدعلیا با عنایت به وجود جوانان مستعد و ورزشکاران ملی در این روستا همچنین اختصاص 2رهزار متر زمین از زمین‌های روستائیان برای این امر، ضرورت احداث کانال جمع‌آوری آبهای سطحی در محور اصلی روستاهای زیدعلیا و سفلی با توجه به جمع شدن زیاد آب باران و احتمال وقوع سیلاب در این روستاها عنوان کردند.
مدیر کل امور جوانان و  تربیت بدنی مازندران نیز در این دیدار از نگرانی خود نسبت به آماده تحویل نشدن سالن ورزشی اسلام آباد خبر داد و گفت: در این مورد نامه‌ای با امضاء استاندار مازندران به سازمان توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور ارسال شده و نسبت به تاخیر سه ماهه در افتتاح این سالن معترض شده‌ایم و امیدواریم به زودی این سالن به بهره‌برداری برسد.
نصرالله پریچهره از مسئولان شورای روستای زید خواست تکلیف زمین 2 هزار متری ورزشی این روستا را مشخص کنند و اگر تاکنون آن را  به آموزش و پرورش اهدا نکرده‌اند به اداره تربیت بدنی شهرستان مراجعه کنند.
اسفندیاری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان‌های ساری و میاندرود از بتنی کردن کانال آب روستای زید سفلی و تجهیز یک حلقه چاه آب با هزینه مجموعاً 80 میلیون تومان در این روستا خبر داد.
صدیقی رئیس اداره برق شهرستان‌های ساری و میاندرود نیز در پایان وضعیت برق روستاهای اسلام آباد و شهریار کنده را مطلوب و مشکلات آنها را حل شده عنوان کرد و در مورد روستای زید سفلی از نصب سه دستگاه ترانسفور ماتور با هزینه 130میلیون تومان از سال 85 تاکنون خبر داد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول