اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طرقبه در گفت‌وگو با فارس:

‌نیروی انتظامی آرامش را از مخلان امنیت مردم و جامعه سلب کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه طرقبه گفت: اساسی‌ترین وظیفه نیروی انتظامی، قاطعیت و ایجاد امنیت در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، ورزشی و اخلاقی است.

‌نیروی انتظامی آرامش را از مخلان امنیت مردم و جامعه سلب کند
حجت‌الاسلام محمدحسن ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طرقبه ضمن تبریک فرا رسیدن روز نیروی انتظامی به تمام حافظان امنیت، اظهار داشت: مقوله امنیت، مقوله‌ای بسیار مهم در زندگی بشر بوده و خواهد بود و سخنان فراوانی در این زمینه از بزرگان دینی و دیگر مکاتب الهی به جای مانده است.
ایزدی افزود: سلامتی و امنیت دو نیاز مهم بشر برای یک زندگی آرامش بخش است که در صورت سلب شدن هر یک از این دو، سختی‌های فراوانی را باید در زندگی تحمل کنیم.
وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم و فرموده خداوند در زمینه پرستش کعبه و امنیت حاصل از این پرستش، اظهار داشت: خداوند در میان نعمت‌ها، تنها نعمتی را که به رخ افراد و اشخاص کشیده است نعمت بی‌نیازی و امنیت است.
امام جمعه طرقبه در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتدار نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: برای اینکه یک ملت از گرسنگی نجات پیدا کند انسان‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا یکی از نیازهای اصلی جامعه برطرف شود و اگر به این نیاز دست پیدا نکنیم باید هزینه‌های بسیار سنگینی را پرداخت نمائیم و سلب امنیت نیز همین هزینه را از یک ملت می‌گیرد.
ایزدی خاطر نشان کرد: هر جامعه و کشوری که خواستار رشد و پیشرفت باشد باید برای امنیت خود سرمایه‌گذاری کند همانطور که انسان برای نعمت سلامتی خود باید هزینه‌های زیادی را پرداخت نماید.
وی گفت: امنیت اقسام خاصی دارد که می‌توان به امنیت شهر و روستا، امنیت جاده‌ای و امنیت مرزی اشاره کرد که امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امروز کشور ما جزو امن‌ترین کشور‌های جهان است.
ایزدی افزود: از دیگر موارد مهم امنیت، می‌توان امنیت اخلاقی، امنیت فرهنگی و امنیت حیثیتی را نام برد که  آسایش و رفاه تمام اشخاص و افراد جامعه در گرو امنیت است و نباید به وسیله افراد و اشخاص لااوبالی تهدید شود.
امام جمعه طرقبه امینت حیثیتی هر فرد را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: حیثیت افراد نباید مورد هجمه افرادی قرار بگیرد که هیچ احساس مسئولیتی نمی‌کنند و دستگاه‌ها باید با این نوع نا‌امنی برخورد کنند، آبروی افراد را بردن، اتهام وارد کردن، زیر سوال بردن تمام انسان‌ها چه مسئولان و چه افراد غیر مسئول در اسلام بسیار نهی شده است و یکی از بزرگترین خطرات جامعه می‌تواند باشد.
وی بیان داشت: روز نیروی انتظامی روزی است که مردم باید به زحمات این نیرو توجه بیشتری نمایند و قدر این امنیت که حاصل تلاش‌های بی شائبه این عزیزان است را بهتر بدانند.
ایزدی تصریح کرد: همان قدر که نعمت امنیت ارزشمند است، پیام‌رسانان این نعمت نیز از همان عظمت برخوردار و بهره‌مند هستند.
حجت‌الاسلام ایزدی گفت: اساسی‌ترین وظیفه نیروی انتظامی، قاطعیت و ایجاد امنیت در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، ورزشی و اخلاقی است.
ایزدی تأکید کرد: در این کشور همه باید احساس امنیت کنند و اگر کسی امنیت دیگران را به خطر انداخت، باید امنیتش سلب شده و جامعه برای وی نا‌امن شود و با او به طور قانونی برخورد محکم و قاطع شود و امروز کسانی که به دنبال فساد و فحشا هستند،‌ نباید احساس نا‌امنی نمایند و امیدواریم نیروی انتظامی در برخورد قاطع با افرادی که مخل نظم عمومی می‌شوند کوتاهی نکند.
ایزدی گفت: احساس ناامنی برای مردم یک خطر بزرگ برای جامعه و نظام اسلامی است.
وی برخورد صحیح مأموران نیروی انتظامی را در برابر مردم بسیار مهم دانست و افزود: ما امروز به امنیتی نیاز داریم که در کشور ما پایدار باشد و خوشحالیم که امروز مردم نیروی انتظامی و ارتش را از خود می‌دانند و خود به عنوان یک بسیجی در کنار بسیج هستند و بسیج را نیز از خود می‌دانند و این باید سبب برخورد صحیح تمام نیروهای انتظامی با مردم باشد. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول